Leaving Lovely Newcastle - Reisverslag uit Newcastle, Australië van Sandra Martens - WaarBenJij.nu Leaving Lovely Newcastle - Reisverslag uit Newcastle, Australië van Sandra Martens - WaarBenJij.nu

Leaving Lovely Newcastle

Door: Sandra Martens

Blijf op de hoogte en volg Sandra

07 November 2011 | Australië, Newcastle

Hee lieve mensen thuis,

Ik ben nu in Newcastle maar ga helaas vandaag vertrekken. Ik zeg helaas omdat ik dat echt heel erg jammer vind. Alhoewel er in Newcastle niet heel veel te zien is, heeft het me ontzettend goed gedaan om hier te zijn. Ik heb een paar hele goede vrienden gemaakt die ik helaas hier moet achterlaten. Ik zal beginnen waar ik mijn vorige verslagje gebleven was.

Ik ben hier dus woensdag aangekomen met de trein vanuit Sydney, op de kaart lijkt de afstand tussen Sydney en Newcastle niet zo groot, maar dat is dus al gauw 3 uur met de trein. Het was een erg mooie reis door de bergen en ik heb een hoop mooie dingen gezien. Ik zeg ook gelijk maar even dat er een hoop momenten zijn geweest deze week dat ik wou dat ik mn camera bij had maar dit niet zo was. Het blijft dus bij een plaatje in mijn hoofd, maar daar hebben jullie niks aan ben ik bang:P
Ik kwam dus op het station hier in Newcastle en werd opgehaald door 2 jongens van Newcastle Backpackers (iedereen noemt hier hostels Backpackers). Het is zo heerlijk daar, net een vakantie resort. Al de eerste avond raakte ik aan de praat met Brian, een jongen die nog een nacht daar zou blijven en dan zou intrekken in zijn apartement hier in Newcastle. Maar hij is Mauritiaan (zoek maar eens op waar dat ligt: Mauritius, moest ik ook:P) Hij heeft een goede baan gevonden in Newcastle dus blijft hij hier wonen. Brian heeft me een beetje verteld waar ik allemaal moet zijn geweest als ik de oostkust op reis.

De volgende ochtend kwam ik terug van boodschappen doen en was het heel erg stil in de backpackers. Ik ontmoette Warrick, een Aussie. Hij bood me aan om me Newcastle te laten zien dus zijn we in zijn auto rond gaan rijden. Het was een ontzettend indrukwekkend gesprek, hij vertelde waarom hij in een backpackers leeft momenteel en wat hij de afgelopen jaren heeft meegemaakt. Ik was erg onder de indruk van dat gesprek en voelde me er ook een stuk beter door. Warrick was de goede vriend die ik op dat moment nodig had, we praatten, ik zag Newcastle en ik leerde een paar hele belangrijke dingen. Ik ben hem daar ontzettend dankbaar voor.
'S avonds gingen we met zn allen naar The Brewery voor een gratis maaltijd, altijd welkom natuurlijk, en het was nog super lekker (en gezond) ook!

Iedere dag dat ik hier in Newcastle wakker werd, werd het minder moeilijk om meteen te beginnen met genieten. De dag na het gesprek met Warrick heb ik niet veel gedaan, hoewel ik van plan was naar het strand te gaan, kwam dat er niet van, maar dat was helemaal niet erg want ik heb gewoon een super relaxed dagje gehad in de backpackers. 'S avonds had ik weer een interessante ontmoeting, deze keer met een koppel uit Melbourne maar ze waren allebei opgegroeid vlakbij Byron Bay en waren daar nu naar onderweg voor vakantie. Na een heel gesprek hebben ze me hun nummer gegeven en aangeboden me de leukste en mooiste plekken van Byron Bay te laten zien als ik daar ben! Super toch?!

Afgelopen zaterdag heb ik dan eindelijk voor de eerste keer in The Pacific gezwommen! Ik ben samen met Vanessa, Josh en Tom die ik hier allemaal ontmoet heb naar het strand gegaan om te bodyboarden. Dat liep niet helemaal goed af, de golven waren ontzettend sterk, zo sterk dat ik mn board niet meer vast kon houden en door de golf hard op het zand geslagen werd, dan denk je: zand is zacht dat kan geen kwaad, nou wel dus! Een groot stuk van mn dijbeen is blauw en heeft kleine schaafwondjes, maarja daar moet ik maar aan wennen, dat doet iedereen hier in Australie!
'S avonds is Brian me komen ophalen, hij heeft me nog meer van Newcastle laten zien en daarna hebben we in zn nieuwe apartement gegeten en een film gekeken, en weer een leuke dag en avond gehad! Met ook weer een goede les: wat je ook doet, blijf altijd om je heen kijken. Toen ik met Brian heel even op een uitkijkplaats stond om naar de zee te kijken wees ie ineens: 'look look over there! it's a whale!' Maaaaaaan fucking hell ik heb een WALVIS gezien, zo in het wild!!! niet vanaf een boot, ik was er niet naar op zoek, hij zwom daar gewoon en IK ZAG HEM!!! awesome! Dat is dus typisch voor Australie, als je goed kijkt zie je de mooiste dingen.

De volgende dag moest ik al vroeg opstaan omdat ik moest poetsen, in ruil daarvoor mocht ik nog een extra nachtje gratis in de backpackers slapen. Dit had Anna me aangeboden, zij is de eigenaresse en zo ontzettend lief voor haar gasten! Dus dat heb ik gedaan en daarna heeft Brian me meegenomen naar Nelson Bay, een stadje ongeveer een uur rijden van Newcastle. Het was ontzettend mooi daar, ook de weg ernaartoe. Ik besef me nu hoe ontzettend veel geluk ik heb dat ik een paar van deze geweldige vrienden heb gevonden. Zij hebben me echt ontzettend gesteund en mooie dingen laten zien en meemaken! Ik vind het dus ontzettend jammer om dit allemaal achter te laten maar ik wil ook graag de rest van de oostkust zien, dus kan ik niet te lang blijven hangen op plekken. Ik kom vast nog een keer terug in Newcastle!

Vanavond vertrekt de bus naar Port Macquarie, mijn volgende stop. Daar wil ik een dolphin cruise gaan doen, dat is een ding dat zeker is. Ik weet zeker dat ik het heel erg leuk ga hebben de rest van mijn reis, maar een plek als Newcastle Backpackers zal ik niet snel weer vinden.

Dikke vette kus voor mijn lieve vrienden en familie thuis die ik over iets meer dan 3 maanden weer zie! xx

  • 07 November 2011 - 00:57

    Esmee:

    Hey Schattie

    Ik ben zo blij dat je een leuke tijd hebt gehad in new castle! En dat je leuke vrienden hebt gemaakt, en dat is het minder leuke van backpacken dat je weer mensen achter moet laten maar je vind in iedere plek wel weer leuke mensen!
    Ik bel je over twee daagjes weer.

    Dikke kusss

  • 07 November 2011 - 01:14

    Femke:

    Haai lieve meid,

    Het doet me super goed om te horen dat je je zoveel beter voelt en zulke lieve mensen hebt gevonden!! Echt heel erg fijn meissie! Nog super veel plezier. It's gonna be awesome!

    Kuskus

  • 07 November 2011 - 05:21

    Sandra Herself:

    Uhm change of plans, ik mag nog een paar dagen poetsen in ruil voor accomodatie, dus ja... aangezien ik toch tijd zat heb....

  • 07 November 2011 - 06:18

    Jolanda:

    hoi Sandra, goed dat er mensen zijn die je zo steunen. Goed dat je het fijn hebt gehad en je zelf wat tijd hebt gegund om het allemaal op een rijtje te krijgen, jetlag en 27 uur reizen gaat niet in je koude kleren zitten. En je zult zien, je komt steeds van dit soort lieve mensen tegen. Succes met de reis en ik ben benieuwd naar je dolphin cruise. gr jolanda

  • 07 November 2011 - 06:19

    Jolanda:

    hoi, zie net dat je nog een paar dagen mag blijven. Ook prima, geniet er van en ik wacht wel op je dolfijn verslag. gr jolanda

  • 07 November 2011 - 06:41

    Ome Wim:

    Hi San, zo te horen is het avontuur begonnen, ik ben zo trots op je dat je dit allemaal voor elkaar krijgt aan de andere kant van onze wereldbol. Fijn dat er vriendschappen ontstaan die je verder helpen. Have fun, Wim

  • 07 November 2011 - 07:56

    Anjes:

    Hoi Sandra,

    Wat een avondturen weer zeg! En wat ONTZETTEND leuk dat je die mensen hebt leren kennen en dat je ook op die manier wat makkelijker kan genieten. En wat toevallig dat je die mensen uit Byron Bay hebt leren kennen, het is echt een pracht plaatsje dus je hebt er denk ik veel geluk mee dat je mensen hebt gevonden die er alle ins en outs van weten!

    Geniet er van meis!
    liefs,
    Anjes

  • 07 November 2011 - 10:43

    Tim Martens:

    Hey Lief nichtje,

    Oh wat fijn dat het steeds beter met je gaat. Ik vertelde donderdag aan je moeder dat ik het zo ontzettend goed van je vind dat je dit doet! Echt super knap! Ik vind het fijn om te horen dat je steeds meer vrienden maakt. Heel veel plezier met de dolfijnen en ik wacht met smart op je nieuwe verhaal.

    dikke kus je neef Tim

  • 07 November 2011 - 10:50

    Tante Ingrid:

    Lieve Sandra,
    Zie dat het je lukt, zelfvertrouwen is heel belangrijk. Je hebt ook de tijd nodig om te wennen in een vreemd land. Je doet het fantastisch. Ik ben trots op je. Ga zo verder met je nieuwe weg ook al is ie soms hobbelig. Dikke knuffel

  • 07 November 2011 - 11:02

    Mil:

    Hallo dappere dame,
    Wel heel leuk om te lezen dat je zoveel aan het ondernemen ben t en wat plannen hebt gemaakt. Is heel goed hoor. Je gaat je weg wel vinden en je zal zien straks wil je niet meer terug naar Nederland hi hi. Let goed op jezelf en ik geloof in je je gaat het redden daar in dat grote land. Ben voorzichtig met alles dat je onderneemt.
    Liefs Mil

  • 07 November 2011 - 14:35

    Nellie:

    Hoi Sandra,

    Ik zit elke keer te genieten van je verhalen. Wat heb je het leuk, wat een leuke vrienden ontmoet je. Je hebt je snel aangepast zeg.
    Elke keer neem je ons mee op reis en reizen we mee. Het lijkt me ontzettend mooi daar.
    Fijn dat je nog even mag blijven.Sandra geniet en tot gauw.

  • 07 November 2011 - 15:16

    Noor:

    Heeee lieve Sandra!

    Wat super gaaaf om te horen dat je het zo naar je zin hebt. Wat fijn dat je zo'n leuke vrienden hebt ontmoeten en al zoveel hebt gezien zo te horen. Heeel veel plezier op je volgende plek en geniet ervan!

    X

  • 07 November 2011 - 20:00

    Renate:

    He Sandra, gelukkig dat je nu kunt genieten van de mooie dingen die Australie te bieden heeft. Ben erg blij voor je. Op onverwachte momenten beleef je de mooiste dingen. Blijf om je heen kijken en pak die momenten, sla zo op in je geheugen en je kunt er nog heel lang van genieten. Liefs Renate xxx

  • 09 November 2011 - 10:16

    Linda Martens:

    Lekker van genieten meis!!! Dit maak je niet nogmaals mee, ben blij om te horen dat het echt een stuk beter gaat!!!

  • 11 November 2011 - 22:49

    Maria:

    ohhhh sandra ik krijg helemaal de kriebels van je blog! wat ben ik blij voor jou :D klinkt gewoon helemaal te gek allemaal. iedere keer als je weer een nieuwe blog hebt hoor ik thomas; en, heb je de nieuwe blog van sandra al gelezen? :) we houden je in de gaaateeen!

    dikke knuffel aan jou mate!


  • 12 November 2011 - 10:39

    Pia:

    Zo eindelijk even tijd om je verslag te lezen. Ik had al kort van je vader gehoord dat je je draai begint te krijgen en dat lees ik ook. Fijn dat het leuk begint te worden. Geniet er van. Laat ons ook af en toe genieten en tot over een tijdje.
    Dikke kus Pia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Newcastle

Sandra

Actief sinds 29 Sept. 2011
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 36099

Voorgaande reizen:

12 September 2016 - 30 Mei 2019

Living (with) the wild life

09 Juli 2015 - 14 Februari 2015

Afriques 2.0

18 Februari 2014 - 15 Juli 2014

A new continent, a new adventure

25 Oktober 2011 - 15 Juni 2012

Backpacken door Australië

Landen bezocht: