Airlie Beach, Townsville, Cairns, Brizzy, RAINBOW - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Sandra Martens - WaarBenJij.nu Airlie Beach, Townsville, Cairns, Brizzy, RAINBOW - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Sandra Martens - WaarBenJij.nu

Airlie Beach, Townsville, Cairns, Brizzy, RAINBOW

Door: Sandra Martens

Blijf op de hoogte en volg Sandra

20 Januari 2012 | Australië, Rainbow Beach

Happy newyear everyone! You're right, you're f'ing right, het is weer veeeeeel te lang geleden. Het spijt meeeee! Maar ik had gewoon even niet genoeg internet om het hele verhaal op te schrijven.

Laat ik maar bij het meest verrassende beginnen: jep ik ben weer in Rainbow, and i love it! Ik heb natuurlijk wel eerst de oostkust afgemaakt want mijn Greyhound pas was aan het verlopen.
Ik ga beginnen met het verhaal bij toen ik de vorige keer in Rainbow was.

Ik had er dus een paar nieuwe vrienden bij en heb met hun een beetje rondgehangen en op het strand gelegen enzo. Op oudjaarsdag kwam daar een nieuwe vriend bij: Reece from Peterpans. Hij verveelde zich want er was niemand bij Peterpans en dus liep ie maar naar buiten om een praatje met mij te maken toen ik voorbij liep. Uiteindelijk hebben we gepoold (ik won best out of 3, hij best out of 5), een film gekeken en heeft hij me surfles gegeven, hoe gaaf is dat? De volgende dag hebben we nog een keer gesurfd en ik kan nu al zo'n 5 seconden op het board staan.
'S avonds was het natuurlijk oudjaarsavond dus heb ik samen met Nicole lekker gegeten en daarna zijn we naar Fraser's gegaan (een ander hostel) en daar hebben we wat gedronken. Daarna ben ik met Nicole, Reece en een paar anderen naar het strand gegaan waar we het 12 uur zagen worden onder een supermooie sterrenhemel.

Uiteindelijk ben ik op 3 januari in de bus gestapt op naar Airlie Beach voor mijn Whitsundays Sailing Adventure. Na 6 uur in de bus moest ik 3 uur wachten in Agnes Water, dus heb ik met mijn goede vriend Tjibbe fish 'n chips gegeten in Cool Bananas. Daarna volgde nog 10 uur in de bus naar Airlie Beach. Daar eindelijk aangekomen heb ik even een hostel gefixt voor als ik terug kwam en daarna ben ik meteen naar de haven gaan lopen om te wachten op de boottocht.
De Whitsundays zijn prachtig, het water is azuurblauw, er zijn koraalriffen waar we konden snorkelen, er zijn allerlei dieren, er is Whitehaven Beach (een van de mooiste stranden ter wereld) en je kunt zeilen aangezien je op een zeilboot zit. Het snorkelen was gaaf, we hadden wat brood voor de vissen en een van de crewmembers gooide een stukje vlak voor mijn neus waardoor ik aangevallen werd door honderden kleurrijke vissen. Verder kwam van het zeilen helaas niet heel erg veel terecht aangezien er weinig wind was. Wel heb ik nog een glimp opgevangen van een dolfijn.

Terug in Airlie beach ben ik 's avonds nog iets gaan drinken met 3 nederlandse meisjes van de boot. De volgende dag vertrok ik naar Townsville, niet dat daar veel te zien was maar dat was meer om de lange busreis een beetje te doorbreken. Van Townsville heb ik niet veel meer gezien dan de wandeling busstop-->hostel en hostel-->supermarkt, het was veel te warm.

De volgende dag ben ik dan eindelijk in Cairns aangekomen, het eindpunt van mijn oostkustreis. Cairns is crazy. Het is extreem heet want het is tropisch, het is omringd door regenwoud en het is best druk en toeristisch. Ik verbleef in Nomads voor een paar dagen en had daar lekker een kamer voor mezelf. Beetje jammer dat ik weer eens een blaasontsteking had, dus heb ik mezelf ook nog even beziggehouden met een dokter zoeken, haar bezoeken en medicijnen krijgen (en bovendien mijn nederlandse adres fatsoenlijk krijgen, wat 3 pogingen vereiste). Verder die dag wat dingen verstuurd (onder andere een prachtig verjaardagspostpakket voor amber, is dat er al ams? en sebas, jouw kaart?) Verder een gratis rainforestwalk gedaan die nogal gedomineerd werd door het vliegveld. En daarna... smste mijn goede vriend Frederik uit Sydney ineens waar ik uithing. Bleken we allebei in Cairns te zitten! Dus hebben we afgesproken en de hele middag gekletst en samen gekookt enzo. En... hij heeft me een beetje gitaar leren spelen, ik kan nu de intro van Michel van Anouk spelen.

Verder ben ik naar Cape Tribulation geweest. Een plek noordelijker dan Cairns, de enige plek in de wereld waar the rainforest reikt tot het strand. Eerst hadden we een tour, we hebben een croc-cruise gedaan maar de crocs niet echt gezien omdat het veel te warm was. Daarna hebben we over een boardwalk door het regenwoud gelopen waar de gids allerlei gave dingen aanwees. Ook hebben we een milieuramp voorkomen met gevaar voor eigen leven (de gids dan) door van de boardwalk af te gaan (waar krokodillen kunnen zitten) om een lege plastic fles uit het water te vissen.
We sliepen in Cape Trib Beachhouse waar je zo naar the famous Cape Tribulationbeach kon lopen. Ik heb daar een wandeling gemaakt en rond gekeken. Voor iedereen die ooit naar Australie gaat, ga er heen, het is zo mooi! En best eng ook. Overal zitten enge en giftige beesten, slangen, spinnen, krokodillen (die je letterlijk op kunnen eten), boxjellyfish enz. Ikzelf ben gestoken door iets, ('marchfly or horsefly or ant or something else') wat zonder overdrijven een bult van 10 cm doorsnee op mijn been veroorzaakte.
De volgende dag heeft een aardige Australier mij en een paar anderen naar een waterhole gebracht. Daar kon je komen door een heel offroadpad dwars door het regenwoud. Uiteindelijk kwamen we dus bij die waterhole waar volgens de australier geen krokodillen zaten. Ik geloofde dat op het begin niet helemaal dus was het best eng om te zwemmen, maar het water was te heerlijk.
Toen we terug kwamen ging na een snelle lunch de cape tribtour weer verder. We gingen naar een lookout, wildpark en Mossman Gorge, waar je ook kon zwemmen. Maar na de waterhole van die ochtend vond ik dit veel te toeristisch en druk. Daarna zijn we via Port Douglas terug gereden naar Cairns, waar ik mijn schoenen vergat in de bus. Uiteindelijk na veel telefoontjes en hopen heb ik ze weer terug.

De dag daarna ben ik terug gevlogen naar Brisbane waar ik een paar dagen bij mn mate Jason heb doorgebracht. Heel erg veel hebben we niet gedaan omdat het veel regende, maar het was wel heel gezellig.
Ook heb ik een tent gekocht! En hij is awesome! ik ben er heel blij mee. Nu ik weer terug ben in Rainbow Beach, heb ik m opgezet bij Pippies en het is misschien minder luxe dan een bed, maar ik heb nu wel mn eigen plekje en 2 vierkante meter voor mij alleen. Hij had alleen wat problemen met waterproofheid maar als het goed is is dat nu opgelost en ik heb nu de sexiest tent in Pippies!
Ik blijf een tijdje hier in Rainbow en ga morgen op zoek naar een baantje voor een maand, want daarna komt mama naar Australie!! Dat vind ik heel erg leuk en we zijn nu een beetje aan het plannen wat we gaan doen maar waarschijnlijk gaan we een auto huren en van Brisbane naar Melbourne of Adelaide rijden. Heb er zin in!

Ik zal nu meteen even fotos uploaden dan ben ik weer helemaal up to date. Ik hou jullie op de hoogte. Bedankt voor het lezen weer lieve schatten thuis.
Dikke kus vanuit the awesome Rainbow Beach.

Ps: de meesten van jullie wisten het wel, maar ik had mijn ticket omgeboekt naar 10 februari maar nu heb ik hem weer omgeboekt naar 8 mei. Sorry voor degenen die me missen, ik mis jullie ook heel erg, maar ik heb eindelijk mijn balans gevonden hier in Australie en ik wil daar nog een tijdje van genieten.

  • 20 Januari 2012 - 11:34

    Femke:

    Haaaai lieve schat ik ben nu mijn kamer in Utrecht aan t verven dus heb niet zo veel tijd maar heerlijk om weer wat van je te horen!! Zo te horen heb je daar echt de beste tijd ooit! Kuskus

  • 20 Januari 2012 - 13:08

    Tim:

    Hey sandra,

    wat een mooi verhaal wederom!! Super fijn dat je je draai gevonden hebt in Australia!! Ik begin je wel te missen hoor!! Maar geniet er nog maar van!! en blijf inderdaad lekker tot mei!! Ik probeer me wel staande te houden met wat tranen:P haha nee grapje;) geniet ervan nog! en super leuk dat je moeder over een maandje langskomt!!! Groetjes je lieve neef:P;)

  • 20 Januari 2012 - 17:54

    Jolanda :

    hee sandra wat lijkt met het allemaal geweldig. Ik geniet echt van je verhalen. Blijf genieten. ik hoop dat je snel werk vind. Tot snel maar weer. grjolanda

  • 20 Januari 2012 - 20:58

    Renate:

    He Sandra, dat was erg lang geleden. Leuk weer wat van je te lezen. Ik ben erg blij dat je je draai daar gevonden hebt. Genieten meis en vooral ook blijven schrijven.

  • 22 Januari 2012 - 15:33

    Esmee:

    Super allemaal lieverd!
    Inderdaad ik mis je maar ik ben blij dat je eindelijk je plekje heb gevonden!
    ik vind alle foto's leuk behalve die van die spin maar dat had je kunnen verwachten.
    doet me een beetje denken aan een verwarming, wasbak enz. haha

    Dikke kuss

  • 23 Januari 2012 - 14:20

    Ingrid Meijer:

    Hi Sandra in/and Australia...., here I come!!!
    Ticket is geboekt, auto bijna gehuurd, rest zien we wel! Super!

  • 08 Februari 2012 - 09:46

    Pia:

    Super om te lezen dat je je draai hebt gevonden. Jammer voor ons dat je pas in mei terug komt maar goed voor jou. Ik vind het geweldig om te lezen dat je moeder komt. Geniet er van allebei dit is uniek. Dikke kus Pia

  • 13 Februari 2012 - 07:23

    Jolanda Dikmans:

    hee sandra, ik hoor niets meer, alles goed aan de andere kant van de wereld. je moeder komt bijna aan hoor ik. Nou heel veel groetjes uit vught. gr jolanda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Rainbow Beach

Sandra

Actief sinds 29 Sept. 2011
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 36067

Voorgaande reizen:

12 September 2016 - 30 Mei 2019

Living (with) the wild life

09 Juli 2015 - 14 Februari 2015

Afriques 2.0

18 Februari 2014 - 15 Juli 2014

A new continent, a new adventure

25 Oktober 2011 - 15 Juni 2012

Backpacken door Australië

Landen bezocht: