Living like the locals do - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Sandra Martens - WaarBenJij.nu Living like the locals do - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Sandra Martens - WaarBenJij.nu

Living like the locals do

Door: Sandra Martens

Blijf op de hoogte en volg Sandra

27 April 2012 | Australië, Rainbow Beach

Dag lieve moederlandbewoners,

Weer een tijdje geleden dat ik mijn verhaaltje opgeschreven heb. Dit keer gaat het niet te makkelijk worden want ik heb mijn dagboek lichtelijk verwaarloosd de afgelopen tijd. Letterlijk alles wat ik heb geschreven sinds mn laatste blog is dit:

20 april Rainbow Beach

This is home...

En toen werd ik weer afgeleid... Daar ga ik dus deze keer niet zo veel aan hebben -.-'

Anyway, al met al ben ik nog steeds in Rainbow Beach. Het was mijn eerste bedoeling om dit weekend te vertrekken, maarja de eerste keer dat ik me een maand aan hetzelfde plan hou moet nog komen in mijn reis.
Ik huur nu een kamer bij een van de Pippies Fraser Island-guides en woon dus weer lekker in een huis:) We wonen ongeveer 5-10 minuten lopen van alle winkels en het strand en het is ook een stuk korter naar de sandblow vanaf hier. Verder hebben we een heerlijke veranda en een goede stereo waar ik mn ipod in kan pluggen en ik heb sinds kort ook een 2 persoonsbed helemaal voor mij alleen:D al met al ben ik dus een tevreden meisje:)
Tijdens de paastijd heb ik ontzettend hard gewerkt bij The Shak (een cafe). Het was ontzettend druk in Rainbow en al die toeristen moeten natuurlijk ook eten dus stroomde The Shak vol, wat resulteerde in 10-hour shift for Sandra. Maar het was ok, het was niet zo'n geweldig baantje als bijvoorbeeld Oers gezellig, maar het betaalde wel lekker.

Als ik niet aan het werk was vermaakte ik me ook prima. Ik ben weer een aantal keer naar Double Island geweest met een paar vrienden en heb daar jaloers zitten toekijken terwijl zij aan het surfen waren. Ook heb ik een keer naar Double Island gelift. Dat was wel een gave ervaring, er naar toe rijden met volslagen vreemden, rondrijden en naar de andere kant (Teewah) met de Iceman en uiteindelijk met de national park Rangers weer terug.

Ik hang natuurlijk veel met mijn vrienden en heb een paar aangename verrassingen gekregen. Ten eerste is Lieke in Rainbow geweest, ze werd uiteindelijk ook gegrepen door Rainbow en is een week gebleven. We hebben gezellig samen gekookt en films gekeken maar ook naar Fraser's geweest, over het strand gewandeld en bij Pippies gehangen. Helaas moest ik toen nog wel veel werken dus dat was een beetje jammer. Daarnaast kwam mijn Zweedse vriendin op een dag ineens The Shak binnengewandeld. Ze had me al een keer eerder verrast door terug naar Rainbow te komen toen ik hier samen met mama was, maar deze keer had ik haar echt niet verwacht, ik dacht namelijk dat ze ergens aan de andere kant van het land zat. Maar ze vertelde me dat ze eerst niet eens wist dat ik hier nog was en dat ze dacht dat ik ergens in Brisbane zat. Maargoed het was heel leuk en gezellig haar weer te zien, ze heeft hier nu een baantje en bijna een kamer dus die blijft ook nog wel even rondhangen:)

Ik ga nog steeds vaak over het strand wandelen, the Coloured Sands vervelen nooit. Soms neem ik Poppy mee, Poppy is de hond van Penni (een van mijn vriendinnen) en echt een schatje (foto's volgen nog).
Ook de sandblow ontvangt regelmatig bezoek van mij, het zijn van die mooie plekken waar je al snel verslaafd aan raakt.

Daarnaast heb ik een andere verslaving ontwikkeld: muziek! Ik heb geloof ik al eerder verteld dat overal waar ik kom in Rainbow goede muziek klinkt. 4 avonden per week is er live-muziek in Fraser's of Dingo's (de twee andere hostels). Normaal gesproken is dat 3 avonden great musician and my lovely friend Joel en iedere donderdag avond 2 great musicians and lovely friends Alan & Ty. Nu voel ik me dus 4 avonden geroepen om uit te gaan, gewoon alleen om naar de muziek te luisteren. En dat is nu niet zo erg meer want ik heb tijdelijk vakantie van het werken (kom ik zo op terug), maar toen ik nog wel werkte en regelmatig om 7 uur 's ochtends bij The Shak moest beginnen zorgde die muziekverslaving regelmatig voor vermoeide taferelen. Binnenkort zal ik trouwens in staat zijn om mijn verslaving zelf te voeden. Alan gaat me namelijk een gitaar lenen en zelfs een paar lessen geven:D:D Happyhappyjoyjoy, ik ga het dan eindelijk leren!!!

Maar even terug naar die vakantie.
Na pasen werd Rainbow weer het rustige dorpje waar we allemaal aan gewend waren, heerlijk eindelijk weer rust en de mogelijkheid om door het dorp en over het strand te lopen zonder om de haverklap tegen ijs-etende, cowboyhoed-dragende Australische toeristen te knallen (haha hoor mij nou, ik klink nu echt als een local). Maar geen toeristen betekent minder hongerige monden te voeden dus ook rustige tijden in The Shak. En omdat ik had aangegeven in het begin dat ik tegen het eind van april Rainbow zou verlaten, hebben ze bij The Shak al iemand anders aangenomen. Conclusie: geen plaats meer voor Sandra. En toen, net toen ik dacht dat ik Rainbow dan echt zou moeten gaan verlaten, kwam daar zomaar de oplossing weer eens aanwaaien! De eigenaresse van Pippies heeft me gevraagd of ik misschien weer tijdelijk achter de receptie wil komen om Rachel die voor 6 weken weg gaat te vervangen. Dus half mei kan ik weer lekker in mijn oude baantje aan de slag!

Maar tot die tijd heb ik nu dus soort van 'vakantie' (tijdens mn vakantie:P) en ik heb weer eens plannen gemaakt. Ik blijf dus in Rainbow tot het eind van juni (wat helaas betekent dat ik niet naar Thailand ga, maar Australie is toch te leuk om eerder te verlaten). Daarna heb ik nog 3 weken om het midden van het land en het zuiden te verkennen, waarna ik naar huis zal vliegen op de 14de juli en daar kom ik dan aan op de 15de.
En wat ga ik doen in mijn bijna 3 weken 'vakantie'? Dat zal ik jullie vertellen... Ik ga naar Tasmanie! Daar wilde ik sowieso al naartoe maar het paste niet echt in de planning en het is er heel koud op het moment. Maarrrr gewapend met een warme jas en een dikke sjaal die ik van Claire mag lenen, ga ik er dan toch naartoe en wel aanstaande woensdag! Ik heb er echt heel erg zin in. En als ik dan terug kom na 8 dagen, is het al bijna mijn verjaardag, krijg ik eindelijk de gitaar te leen en dan kan ik ook beginnen bij Pippies. Good times, I'm a fortunate girl.

Pfoe, dat was het wel zo'n beetje voor nu. Ik zal binnenkort weer eens wat foto's uploaden (ook op fb).
Als er ooit vragen zijn over mijn leventje hier of fotorequests, feel free to ask!
Bedankt voor het lezen weer, en als iemand van jullie nog iemand van Travel Active tegenkomt geef dan deze boodschap door: 1000 maal sorry dat jullie voor de vierde keer iets in mijn vlucht moeten wijzigen, ik haat mijn wispelturigheid ook af en toe:P

Dikke vette kus vanuit the lovely town of Rainbow Beach

Ps: vandaag ben ik officieel 6 maanden in Australie!!

  • 27 April 2012 - 10:11

    Femke:

    Chickie wat gaaf dat je naar Tasmanie gaat joh!! Super stoer!! :D grappig dat je nu alweer niet meer naar thailnad gaat! Haha maar wat leuk dat je daar nu echt woont in plaats van op reis bent! Je leven daar klinkt echt heerlijk en als een droom die is uitgekomen!! Ik ben echt super blij voor je en heeeeel veel plezier in Tasmanie! Echt leuk dat je het allemaal zo fijn hebt meissie!!
    Liefs

  • 27 April 2012 - 10:50

    Ron:

    Blij te lezen dat alles zo super gaat.
    Thailand, pfffffff

    Blijft er iets moois van maken!

  • 27 April 2012 - 11:05

    Kim:

    Haha, iedere keer als ik jouw verhalen lees krijg ik het ultime gevoel van vrijheid... heerlijk! Wat een leven heb je daar, en zo schrijf je het ook! Geniet er nog van de laatste tijd! X

  • 27 April 2012 - 11:21

    Jolanda:

    hoi sandra, gelukkig niet naar tailand. Tasmanie ken ik niet zo goed, maar goed in elk geval zie het maar als een vakantie. Fijn weer eens iets van je te lezen. Geniet van de laatste mooie weken daar. Ik hoor graag weer van je. grjoalnda

  • 27 April 2012 - 11:36

    Noor:

    Heeee Sandra,

    Klinkt echt super super super stoer allemaaal!
    Vijftien juli ben je dus weer terug? Kom je dan ook weer bij Oers gezellig werken? Moet vast goed komen met al die horeca ervaring daaar ;)
    Geniet er nog echt van!

    X Noor

  • 28 April 2012 - 09:47

    Kylian:

    Hey Sannie dit is de eerste keer dat ik een keer op je dagboek reageer.

    Maar thAiland is eindelijk de wereld uit ik ben ook weer opgelucht .

  • 30 April 2012 - 20:52

    Chrissy:

    Gaat ze even naar Tasmanie hoor! lekkuuurrrr :D heeeeeel veel plezier daar :D

    heel je leventje daar klinkt zo heerlijk relaxed he (: is echt chill om jou blogs steeds weer te lezen, kan me dan echt inleven.

    goeie reis alvast en ben benieuwd naar de verhalen van Tasmanie en de foto's!
    Liefs xxxxxxx

  • 01 Mei 2012 - 16:06

    Tim:

    Hey sandra,

    ik heb eindelijk te tijd gevonden om je verslag te lezen. Ook best wel schandalig! Maar vergeleken met jou is het niets:P Want bij jou duurt het nog langer voordat je weer iets post:P haha Veel plezier nog ik vind het super om te lezen hoe goed het met je gaat!!! Groetjes Tim en een dikke kus en knuffel!!

  • 01 Mei 2012 - 16:11

    Linda:

    Druk, druk, druk zo te lezen maar je vermaakt je wel! En dat is het belangrijkste. Nog veel plezier. Kusss van je allerliefste nichtje ;)

  • 02 Mei 2012 - 20:20

    Renate:

    Weer een heerlijk verhaal om te lezen Sandra. Voor het thuisfront is het nu aftellen. Voor jou nog even volop genieten. Enjoy!

  • 03 Mei 2012 - 22:22

    Marga:

    Lieve Sandra, ik heb je al een tijdje niet meer geschreven, maar ik volg je wel hoor. Ben benieuwd of je de Tasmaanse duivel tegen gaat komen! Gefeliciteerd met je 6 maanden. Nu ben je officieel geen vakantieganger meer, maar een reiziger geworden. Is toch wel een heel mooi leven he, meestal? Er is alleen 1 gevaar, als je dat eenmaal bent, kom je er nooit meer vanaf :) Lekker gevoel ook dat je nu van jezelf weet, dat je het kunt, in je eentje er iets van maken met de mensen die je tegenkomt. Ik wens je nog een hele mooie tijd toe, en weet dat je hier onderhand flink gemist wordt. Veel liefs, Marga


  • 07 Mei 2012 - 11:49

    Esmee:

    Haaai chikkie!

    Fijn dat je het nog steeds zo naar je zin hebt. We gaan binnenkort weer eventjes skypen want dat is al weer even geleden. Heb het een beetje druk dus vandaar dat ik nu pas je story heb gelezen.
    En als je dan toch al zovaak je vlucht hebt verandert kun je dat nog wel een keer doen om mij te komen verrassen op 7juli!

    hou je telefoon in de gaten op 15 mei rond 12 uur onze tijd want ik ga je bellen!

    Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Rainbow Beach

Sandra

Actief sinds 29 Sept. 2011
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 36064

Voorgaande reizen:

12 September 2016 - 30 Mei 2019

Living (with) the wild life

09 Juli 2015 - 14 Februari 2015

Afriques 2.0

18 Februari 2014 - 15 Juli 2014

A new continent, a new adventure

25 Oktober 2011 - 15 Juni 2012

Backpacken door Australië

Landen bezocht: