sorry, deze keer weet ik geen fatsoenlijke titel - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Sandra Martens - WaarBenJij.nu sorry, deze keer weet ik geen fatsoenlijke titel - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Sandra Martens - WaarBenJij.nu

sorry, deze keer weet ik geen fatsoenlijke titel

Door: Sandra Martens

Blijf op de hoogte en volg Sandra

28 Maart 2012 | Australië, Rainbow Beach

Hey lieve mensen!

Yep jullie lezen het goed, ik ben alweeeeeeeeeer in Rainbow. Waarom? Geen idee… Misschien omdat het beter is dan vastzitten in Brisbane. Ik zal het allemaal uitleggen!

Nadat mama dus weer richting huis is gevlogen was ik in Melbourne. Daar ben ik een paar dagen geweest en dat was ondanks dat het een grote stad is helemaal niet verkeerd. Ik heb er heel veel gezellige mensen ontmoet en mezelf ook nog eens goed vermaakt met 100 pogingen om in te schrijven voor een studie (diermanagement) en dat soort leuke dingen. Heel veel heb ik niet gedaan in Melbourne (ik ben bijvoorbeeld nog steeds niet ‘fatsoenlijk’ uit gegaan, omdat je daar nergens binnen komt op slippers). Maar toch heb ik wel een goede indruk van de stad gekregen en ik vond het er echt leuk.

Maar na 4 dagen ben ik toch weggegaan omdat ik in het holst van de nacht naar Brisbane zou vliegen (7.05 am). Daarvoor moest ik om 4.15 opstaan om om 5.00 uur in de skybus te zitten… Ik zat aan mijn ontbijt terwijl iedereen in het hostel net bezopen terug kwam van het St. Paddy’s vieren.

Uiteindelijk was ik rond 9 uur in het centrum van Brisbane (er is ook nog een uur tijdsverschil tussen Brisbane en Melbourne). ’S Middags zou Reece met de bus in Brisbane arriveren en zouden we nog 2 dagen rondhangen in Brisbane voordat hij naar Azië zou vertrekken en ik nog maar eens moest gaan bedenken wat ik zou doen. Uiteindelijk liep dat een klein beetje anders omdat hij zich vergist had in de data en een dag later arriveerde. Uiteindelijk heb ik die avond gelogeerd bij de vader van Reece die in een suburb van Brisbane woont, dat was uiteindelijk heel gezellig en ik heb ook nog zijn beste vriend David uit Papua New Guinea ontmoet.

De volgende dag kwam Reece dus wel en hebben we in Brisbane rondgehangen en dingen geregeld voor zijn vertrek en ’s avonds heb ik zijn zussen, broer en moeder ook nog ontmoet en hebben we met zijn allen gegeten.

De dag erna hebben Eloise (zijn zusje) en ik Reece naar het vliegveld gebracht en daarna ben ik met Eloise meegegaan (die in een andere suburb woont) want ik mocht een paar dagen bij haar logeren. Dat was heel gezellig, al hebben we niet veel gedaan. Ik heb wel een heleboel nieuwe goede muziek kunnen downloaden en we zijn twee keer naar de film geweest (met een diner van veeeeeeeeeeeel te veel popcorn en ongeveer een liter Sprite omdat we even vergaten te vertellen dat we graag alles klein wilden) maar we hebben ook lekker gekookt en op Mt. Coot-tha gewandeld. Verder zijn we ook nog naar de Goldcoast geweest om wat vrienden van Eloise op te zoeken. Daar was ik nog nooit geweest omdat het mij niet zo heel erg aantrok, maar ik vind het wel leuk dat ik het nu gezien heb!

Maar in Brisbane kon ik niet heel erg goed bedenken wat ik nu eigenlijk wilde gaan doen met de rest van mijn tijd hier in Australië. En aangezien ik ontdekt heb dat alles altijd op zijn plaats valt en ik altijd weet wat ik wil doen als ik een tijdje in Rainbow ben, was dat een logische en makkelijke stap.

Terug in Rainbow zijn was een beetje verwarrend, ik leef hier nu heel anders dan de laatste keer dat ik hier was. Mijn baantje in de receptie is bijvoorbeeld niet meer beschikbaar, ik heb geen tent meer en geen huis om in te crashen. Verandering is niet verkeerd en ik ga ook zeker niet klagen want het is nog steeds een geweldige plek en ik voel me nog steeds bevoorrecht dat ik hier ben en om de hartelijke welcome-home die ik hier van al mijn vrienden heb gehoord. Pasen komt er bijna aan en dat betekent dat Rainbow Beach overstroomd wordt door toeristen. Een baantje krijgen in een van de cafés was dan ook niet te moeilijk, maandag start ik in The Shak en ik mag letterlijk zo lang blijven als ik wil, dat betekent 2 weken of 2 maanden, het maakt niet uit. Dat is heel fijn want ik weet absoluut niet wat ik nog wil gaan doen. Ik wil heel graag nog naar de outback, naar Alice Springs en Ayers Rock en alles en vanaf daar naar Adelaide en Melbourne. Dat staat dus min of meer vast, verder zit ik nog te denken aan Fiji en misschien Thailand of een ander land in Azië. En het mooie is, dat het allemaal kan!

Ik hou jullie op de hoogte van de grootse plannen en wat er van terecht komt!

Dikke kus vanuit beautiful Rainbow, xx

  • 28 Maart 2012 - 12:27

    Femke:

    Haha ik heb t lekker zitten lezen tijdens het meeste saaie college ooit! Goed om te horen dat je weer lekker in Rainbow bent! Ben eigenlijk wel benieuwd wat je plannen gaan worden voor de komende tijd! Is het je nou uiteindelijk gelukt om je in te schrijven voor je studie?! Echt leuk dat je diermanagement gaat doen! Wel echt een pokke eind weg haha maar vanuit Utrecht is alles te bereizen :p ik ga toch maar even opletten hier, veel plezier in Rainbow lieve Sandra! Geniet ervan zolang je daar bent, maar dat gaat helemaal goed komen volgens mij! Dikke kus en knuffel!

  • 28 Maart 2012 - 12:40

    Ome Wim:

    Hi San, wij zijn bere trots op je, wat een ongelooflijk voorrecht om zo eens te doen waar je zin in hebt, live your live, geniet van het moment en bewaar al deze herinneringen in je hart, je zult er nog vaak aan terugdenken.

  • 28 Maart 2012 - 19:27

    Noor:

    Heeee sandra,

    Wat super om te horen dat je het er zo naar je zin hebt!
    En wat klinkt dat als een super lekker leventje daaro ;)
    Heeel relax, je ziet dus wel wat je doet. Echt chillie!
    Maar weet je al wanneer je terug wil komen of nog steeds geen ideee?

    Ik hoor het wel.

    X

  • 28 Maart 2012 - 21:05

    Renate:

    Weer terug op je vertrouwde plekje in Rainbow beach. Heerlijk om gewoon te doen waar je zin in hebt. Ga vooral nog naar de plekjes waar je graag heen wilt, zeker als je het je kunt permiteren. Het is allemaal zo mooi. Heel veel plezier en tot het volgende reisverslag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Rainbow Beach

Sandra

Actief sinds 29 Sept. 2011
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 36120

Voorgaande reizen:

12 September 2016 - 30 Mei 2019

Living (with) the wild life

09 Juli 2015 - 14 Februari 2015

Afriques 2.0

18 Februari 2014 - 15 Juli 2014

A new continent, a new adventure

25 Oktober 2011 - 15 Juni 2012

Backpacken door Australië

Landen bezocht: