De eerste dagen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sandra Martens - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sandra Martens - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Door: Sandra Martens

Blijf op de hoogte en volg Sandra

28 Oktober 2011 | Australië, Sydney

Hee mensen!

Nu ik een plek met gratis internet het ga ik daar even gebruik van maken. Ik ben hier nu dus voor de tweede dag. Heb nog steeds een gigantische jetlag die zorgt voor watten in mn hoofd, dat is aan de ene kant fijn, aan de andere kant niet. Wat fijn is, is dat ik vanochtend een 3 uur durend infopraatje heb gehad waarbij de watten dus zorgde dat ik niet in paniek raakt of overweldigd werd door de gigantische hoeveelheid info. Nadeel: alles zwakt af, dus ook de schoonheid van de nieuwe indrukken en het vermogen om iets te doen met de gekregen informatie.

Inmiddels is er al het een en ander gebeurd. Het brandalarm in het hostel ging gister af, stonden we daar met zn allen op straat, ik was behoorlijk in paniek want mn paspoort, creditcard en eigenlijk alles lag nog binnen.. maar er was niks aan de hand dus dat viel weer alles mee:) Ook heb ik gister The Harbour bekeken met Opera House en alles, kan echt niet wachten tot het concert waar ik een kaartje voor heb in the Opera House! Ik heb canadezen ontmoet waarmee ik op een kamer slaap dus daar heb ik gister mee opgetrokken. Zij zijn inmiddels weer weg want het hostel was volgeboekt dus ze konden niet blijven dus ben benieuwd of ik ze nog zie vanavond want ze wilden naar een of ander Halloweenfeest gaan wat best wel aantrekkelijk klonk. Nu heb ik weer nederlanders ontmoet die ook met Travel Active zijn gekomen, zij zijn van de groepsreis. Als het goed is zitten ze nu in een park, en ik ga daar straks heen en mag ook met ze mee-eten vanavond wat echt een hoooooop kosten bespaart.

Ook heb ik nu een australische simkaart waardoor ik hier goedkoop kan bellen maar ook naar huis bellen is niet duur. Voor degenen die eens een praatje willen maken: 61449513323.

Verder weet ik nog niet exact wat de plannen zijn, maar ik denk dat ik zondag Sydney verlaat om voor 2 weken naar Newcastle te gaan. Het is daar rustiger, volgens mij niet veel te doen maar het is in ieder geval goedkoper dan in Sydney blijven voor 3 weken en misschien kan ik dan gaan WOOFFEN (werken tegen kost en inwoning) of couchsurfen, of heel misschien werken als er iets te vinden is. Dan ga ik weer terug naar Sydney voor het concert van Jason Mraz op 20 november. Misschien ga ik een dagje op excursie naar de Blue Mountains en daarna: SURFEN!!! Het plan begint steeds meer vorm te krijgen dus ik ben benieuwd! Ik moet nu wat dingen voor mezelf op een rijtje gaan zetten, misschien dat dat ook help bij de watten in mn hoofd. I'll keep you posted!

Liefs, Sandra

Ps: bedankt voor alle lieve berichtjes/reacties/mailtjes etc. ik ben daar heel blij mee!

  • 28 Oktober 2011 - 06:39

    Jolanda Dikmans:

    hoi Sandra, Dat is dus echt met je hoofd in de wolken lopen. Dat heb je ff nodig om alles te overzien. Niet alles in een keer dus, maar langzaam. Fijn dat er iets meer overzicht komt. Ga ervoor, komt allemaal goed, maar blijf wel voorzichtig. jolanda

  • 28 Oktober 2011 - 08:04

    Mil:

    Ja Sandra, dat is toch wat helemaal aan deandere kant van de wereld en dan watten in je hoofd hebben hi hi. Het gaat vanzelf over en dan ga je de watten nog missen. Het komt goed meis. Je hebt in ieder geval al wat plannen gemaakt.

  • 28 Oktober 2011 - 08:29

    Tim Martens:

    Hey lief nichtje,

    leuk om te horen dat binnen 2 dagen het positieve weer ziet en leuke dingen gaat doen! het is natuurlijk wel heftig om in een keer helemaal alleen te zijn! Maar ik weet zeker dat je het kan en dat je een ontzettende leuke tijd tegemoet gaat! Ik zal zeker veel berichtjes plaatsen voor je! Ik vind het echt stoer dat je dit doet, geniet ervan!!! dikke kus je neef;)

  • 28 Oktober 2011 - 10:10

    Pia:

    Zie je wel je begint al te genieten en dit is nog maar het begin. Door zo in je eentje te reizen geef je jezelf ook de kans om heel veel mensen te ontmoeten.
    We kijken uit naar je volgende verslag.
    Dag lieve Sandra

  • 28 Oktober 2011 - 10:29

    Linda Martens:

    Hee nichtje van me,
    Zo wat zijn er al een hoop plannen die je hebt gemaakt in die 2 dagen tijd!! Maar fijn dat je gaat genieten van alles wat op je pad komt!! Ik ben jalours, ik zou het niet durven!!! Ga ervan genieten en ik kijk uit naar je nieuwe verhalen
    Liefjes Linda

  • 28 Oktober 2011 - 12:33

    Esmeee:

    Schatteke van me!

    Ben zo blij dat je je weg een beetje aan het vinden bent en ook mensen leert kennen. Kun je nu het positieve er ook van inzien haha.
    Sprak gisteren je papa nog alleen toen had ie net opgehangen met jou..
    dus ik ga je morgen zelf eventjes bellen okee?

    dikke knuffel!

  • 28 Oktober 2011 - 20:26

    Amber:

    Hee vrouwke,
    Hier is de dag weer voorbij, bij jou begint alweer een nieuwe! Ben benieuwd wat je vandaag weer allemaal uit gaat spoken. Als ik zo al jouw verhalen hoor wil ik zelf ook echt echt weg... Mazzelaartje!

  • 30 Oktober 2011 - 13:56

    Tante Ingrid:

    Lieve Sandra
    Fijn dat je plan wat vorm begint te krijgen. De wattenin je hoofd verdwijnen wel. Je hebt ook heel wat indrukken te verwerken. Je bent in een andere cultuur aangekomen. Geniet ervan en ik denk aan je. Kusjes en een dikke knuffel.

  • 27 November 2011 - 15:28

    Juf Marion:

    Stoer van je Sandra. Heb de rest nog niet gelezen mar dat ga ik nog doen. Eerst rapporten deze week. Gr. Van je oude juf

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Sandra

Actief sinds 29 Sept. 2011
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 36139

Voorgaande reizen:

12 September 2016 - 30 Mei 2019

Living (with) the wild life

09 Juli 2015 - 14 Februari 2015

Afriques 2.0

18 Februari 2014 - 15 Juli 2014

A new continent, a new adventure

25 Oktober 2011 - 15 Juni 2012

Backpacken door Australië

Landen bezocht: