Freedom - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sandra Martens - WaarBenJij.nu Freedom - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sandra Martens - WaarBenJij.nu

Freedom

Door: Sandra Martens

Blijf op de hoogte en volg Sandra

01 November 2011 | Australië, Sydney

Hee lieve mensen thuis,

Dat ik hier ontzettend veel nieuwe ervaringen opdoe en veel leer is alvast een ding wat vast staat. Volgens mij heb ik al ontzettend veel geblogd voor iemand die nog geen week weg is. Maarja wat geef ik er om? Zo blijven jullie tenminste goed op de hoogte;).
Afgelopen zondag ben ik met drie van de groep Nederlanders op excursie geweest naar de Blue Mountains. We hadden ontzettend mazzel, we hadden gewoon de backpackers tour geboekt maar omdat daarvoor te weinig aanmeldingen waren binnengekomen mochten we mee met de luxury tour. Wat was er anders? Niks! Behalve dat we thee kregen met Chocolatebrownie en een geweldig goede lunch! Echt een super dagje was dat. We hebben prachtige uitzichten gezien, in een treintje gezeten die over een helling van 52 graden naar beneden ging (best eng eigenlijk), door regenwoud (!) gelopen en door een paar Blue Mountains dorpen gelopen. Ook hebben we de famous Three Sisters gezien. Dat was een heel indrukwekkend gezicht. De Blue Mountains zijn echt prachtig en soms als de zon er op een bepaalde manier op schijnt lijken ze ook echt blauw.
Ook heb ik gister wel een half uur compleet bepakt en bezakt door de stad gelopen, geweldig gevoel, dan ben je echt een reiziger. Vannacht blijf ik nog een nachtje in Sydney en morgen ga ik met de trein naar Newcastle, eens zien wat er daar te beleven valt. En als het me niet bevalt ga ik gewoon door, dat is het mooie aan zorgeloos op reis zijn. Ik geef toe, ik denk er niet altijd zo over hoor, vaak beangstigt het me, dit grote land dat ik niet ken, met allemaal medereizigers die het allemaal 100 procent leuk lijken te vinden en een plan hebben. Ikzelf moet mijn weg nog vinden. Dat gaat al steeds beter maar vooral 's ochtends als ik wakker wordt in een vreemd bed met 3 andere slapende mensen om me heen vind ik dit heel moeilijk. Naja uiteindelijk zal het wel beter gaan.
OVerigens zit ik nu in een ander hostel, een heus backpackers hostel. Het is een stuk kleiner dan mijn vorige hostel, maar er zitten wel meer gelijkgestemden. In het vorige was namelijk meer dan de helft ook oudere mensen die gewoon een goedkoop hotel nodig hadden.
Morgen vertrek ik naar Newcastle, met de trein (doodeng!) maargoed het zal wel goed komen. In ieder geval heeft mijn grote broer op afstand geholpen uit te zoeken welke ik moet hebben.
Oh en nog iets moois, gister zat ik op een bankje (het werd net donker) naar een kathedraal te kijken (vijver met fonteinen ervoor) en toen vlogen er echt hordes vleermuizen over, niet van die vlugge kleintjes maar echt grote! ik dacht eerst dat het kraaien waren ofzo. Kijk, dat zou je dan weer nooit in Nederland zien.
Ik kan nu gaan doen wat ik wil, ben vrij als een vogeltje, hoef nergens rekening mee te houden... Heerlijk! Dus we zullen eens gaan zien hoe Newcastle is.

Dikke vette kus voor alle lieve familie en vrienden in mijn lieve moederland!

Ps bedankt voor alle steun en berichtjes, het helpt me door moeilijke tijden van heimwee heen.

  • 01 November 2011 - 06:15

    Femke:

    Waauuww dat is zo gaaf!! Super vet dat je die vleermuizen gezien hebt! En dat je naar de blue mountains bent geweest! Klinkt goed meid :) heeel veel succes met in New Castle komen en veel plezier daar! Kuskus

  • 01 November 2011 - 07:12

    Thom:

    Klinkt echt super, ik heb er vertrouwen in dat je het wel zal redden. Veel plezier!

  • 01 November 2011 - 07:24

    Mea Janssen:

    hee schat,
    Even een klein berichtje van mij met een" hart onder de riem " voor jou.
    Ik vind je super stoer, doe het maar even zo in je eentje ! geweldig !!!!
    Blijf bij jezelf, en ook al is het soms moeilijk GENIET GENIET GENIET!!!
    Veel groeten uit ons kikkerlandje voor jouw.
    XX Mea

  • 01 November 2011 - 08:19

    Anjes:

    Hoi Sandra,

    Wat een avondturen zeg! Ja de eerste dagen in een vreemd land zijn vol indrukken omdat alles zo anders is en er zoveel andere dingen gebeuren! Wat fijn lijkt het mij dat je wat Nederlanders heb gevonden waar je de afgelopen dagen wat mee op kon trekken. Geniet van je trein rit naar Newcastle, het schijnt heel indrukwekkend te zijn zo'n rit omdat je door de meest mooie landschappen reist. Veel plezier in Newcastle, het is daar ook erg leuk.
    Liefs,
    Anjes

  • 01 November 2011 - 08:33

    Pia:

    Heel langzaam begin je zelfvertrouwen te krijgen in je rol als backpacker in je eentje. Het is mooi om te zien dat je van je omgeving geniet.
    Als je in zo'n korte tijd al zoveel vooruitgang boekt, kun je nagaan wat je in al die maanden gaat bereiken.
    Ik ben trots op je.
    Dikke kus Pia

  • 01 November 2011 - 13:00

    Marga:

    Hoi Sandra, ik vind het helemaal niet erg dat je zoveel berichten schrijft.
    Dit gaat misschien al te snel over als je eenmaal gewend bent daar.
    Ik vind het heel leuk en (geruststellend:) om te lezen, behalve natuurlijk dat je meteen met een stel Canadezen op de kamer gaat slapen! Maar..... je kunt hier ook foto's plaatsen, ik ben zo benieuwd naar wat plaatjes van bv de Blue Mountains
    Heel goeie reis naar Newcastle en veel liefs, Marga
    P.S. Wat heb je trouwens tegen oudere mensen in je hostel ???? :)

  • 01 November 2011 - 15:20

    Tante Ingrid:

    Lieve Sandra
    Hartstikke fijn dat je weer een berichtje stuurt. Dan kunnen we je mooi volgen. Die vleermuizen dat is wel heel bijzonder.
    Geniet ervan, ik denk aan je en een hele dikke knuffel. Ga ervoor.

  • 01 November 2011 - 16:54

    Esmee:

    hou van je schattie! x

  • 01 November 2011 - 18:15

    Je Ontdekt Wel Veel :

    Hey meissie. ik vind het zo dapper wat je aan het doen bent. Als je de kans krijgt ga dan in ieder geval naar de twaalf apostelen erg mooi gebied en heel bijzonder, kijk maar eens op internet hierover.
    Ik wacht weer op je volgende bericht.
    Mil

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Sandra

Actief sinds 29 Sept. 2011
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 36137

Voorgaande reizen:

12 September 2016 - 30 Mei 2019

Living (with) the wild life

09 Juli 2015 - 14 Februari 2015

Afriques 2.0

18 Februari 2014 - 15 Juli 2014

A new continent, a new adventure

25 Oktober 2011 - 15 Juni 2012

Backpacken door Australië

Landen bezocht: