HET concert & Leaving Lovely Newcastle Poging 2 - Reisverslag uit Newcastle, Australië van Sandra Martens - WaarBenJij.nu HET concert & Leaving Lovely Newcastle Poging 2 - Reisverslag uit Newcastle, Australië van Sandra Martens - WaarBenJij.nu

HET concert & Leaving Lovely Newcastle Poging 2

Door: Sandra Martens

Blijf op de hoogte en volg Sandra

21 November 2011 | Australië, Newcastle

Hee lieve mensen!

Het is alweer eventjes geleden dat ik mijn laatste verlag plaatste, ik kreeg zelfs al wat klachten, dus ik zal er snel iets aan doen.

Ik ga beginnen met het aller vetste, beste, coolste van allemaal: HET concert van Jason Mraz. HET concert waarvan ik al 2 jaar hoop dat ik er ooit een keertje bij kon zijn, HET concert waarvoor ik mijn kaartje in juli al gekocht heb, HET concert waar ik zo lang over getwijfeld heb of ik nou zou gaan of niet. Nou ik ben gegaan aan het was totally worth it! Het was een acoustisch concert met alleen Jason en Toca. Ze speelden veel oude liedjes, de populaire maar ook de minder bekende (die ik natuurlijk wel kende(A)) maar ze hadden ook ontzettend veel veelbelovende nieuwe muziek, kan niet wachten totdat dat uitkomt! De Jason Mraz spirit was duidelijk voelbaar en dat vond ik een van de mooiste dingen. Ik zat nog geen 5 minuten op mijn stoel en ik had al 3 nieuwe vrienden gemaakt. I guess that's what happens when you travel alone.

Natuurlijk werd de muziek afgewisseld met de vertrouwde Mraz humor en wijsheid. Een van de dingen die hij zijn publiek (en mij) vertelde:

'You fucking did it, you are here, so that means you've made some pretty good choices.'

En hij heeft zo ontzettend gelijk! Ik koos ervoor om mijn werkstuk over Australie te schrijven, ik koos ervoor om nog geen studie te kiezen, ik koos voor het leuke (slechtbetaalde) baantje om in staat te zijn de hele zomer te werken, ik koos ervoor om dat kaartje te kopen, ik koos ervoor om hier in Newcastle te blijven en terug te gaan naar Sydney voor het concert, I FUCKING DID IT!

Wat er verder gebeurd is hier in Newcastle? Veeeeuuul! Om te beginnen heb ik naast de walvis van laatst nu ook DOLFIJNEN gezien, zo in het wild!! Ik was zo mogelijk nog enthousiaster dan toen met de walvis, waarom? Omdat dolfijnen voor mij verbonden zijn met reizen, als je dolfijnen in het wild ziet, dan ben je echt weg van thuis! (oke dat heb ik me echt wel eerder gerealiseerd dat ik niet meer thuis was maar toch, het komt gewoon door de boeken die ik vroeger las). Ook heb ik hier een aantal mooie stranden gezien, een nieuwe jurk gekocht, stukken gewandeld, aan het zwembad gelegen, gepoetst, nieuwe vrienden ontmoet, met Brian uit eten geweest en gefietst!

Zo ontzettend leuk, ik mocht de fiets die hier in de backpackers staat gebruiken (kwestie van even de banden oppompen), het is een fijne fiets. Dus ben ik twee keer fietstochtjes gaan maken, overal rond de haven enzo in Newcastle geweest, maar er zijn hier heuvels dus het was nog een goede workout ook. Een beetje rebel ben ik wel, een helm is hier namelijk verplicht, maarja ik kon nergens een helm lenen en ik ben nederlands dus ik vind dat ik nergens een helm voor nodig heb:P Ik ben niet aangehouden en ik leef nog dus ach.. het kon geen kwaad. Ik vond het echt heerlijk om te fietsen, het zonnetje scheen, er was een bries dus het was niet warm en ik heb een hoop van Newcastle gezien (ik weet zelfs de weg hier nu best goed). Heerlijk dus!

Hier in Newcastle was het geweldig, maar helaas moet ik nu toch echt echt vertrekken! Ik vertrek morgenavond met de Greyhound bus naar Port Macquarie. Daar heb ik ook wel ontzettend veel zin in, het schijnt er heel erg mooi te zijn. Daarna ga ik denk ik door naar Byron Bay, waar ik een paar nachten mag logeren bij de vader en stiefmoeder van Anjes (ze wonen meer in het binnenland), bovendien ontmoet ik daar Juliette en Leon, zij gaan me een dagje Byron laten zien:) Een hoop leuks in het verschiet dus, al vind ik het wel heel jammer om Newcastle te verlaten, ik heb hier ontzettend goede vrienden gemaakt en begon de stad te kennen. Maarja het hoort er allemaal bij, ongetwijfeld ga ik nog veel meer leuke plekken en mensen tegenkomen!

Lieve vrienden en familie, alsjeblieft geniet van de pepernoten want ik vind het wel heel erg jammer dat ik die niet kan vinden hier:P

Dikke kus vanuit het verre Newcastle, ik hou jullie op de hoogte!




  • 21 November 2011 - 07:27

    Femke:

    Dat klinkt als een toptijd! Zo vet dat je gewoon naar Jason Mraz bent geweest IN australie! En je hebt een jurk gekocht :O (dat valt mij dan weer op he -.-' ) in die andere plaatsen ga je sowieso ook heel veel leuke vriendjes maken! En je hebt dolfijnen in het wild gezien!! OMG! :D

    nog super veel plezier meisje! Het klinkt allemaal zo vet :D

  • 21 November 2011 - 07:35

    Ingrid:

    Yes, you fucking did it!!!!
    Supertrots op je...
    XXX

  • 21 November 2011 - 07:42

    Jolanda:

    hee Sandra, wat fijn te horen dat het zo goed gaat. Het is ook een kick om bij een echt concert te zijn en wilde dieren in de natuur te zien. Ja en vrienden?. Echte vrienden hou je voor het leven en blijven schrijven. En voorbijgangers, ja die helpen je op weg en gaan dan voorbij. Het maakt ze echter niet minder belangrijk. Thats live. Geniet van alles en laat ons mee genieten. Ben stik jaloers. En vind het geweldig wat je doet. gr jolanda

  • 21 November 2011 - 08:04

    Tim:

    Hey sandra, mooi verhaal zeg! Mooi dat je heel veel leuke dingen meemaakt! en eindelijk for real dolfijnen hebt gezien!

    Geniet ervan! En heel veel plezier

    xxx je neef

  • 21 November 2011 - 09:08

    Tante Ingrid:

    Lieve Sandra
    Heel erg fijn dat het goed gaat, en wat een mooi verhaal weer. Daar geniet ik van. Bijzonder toch, die dolfijnen. Mooie dieren.Volgend jaar weer volop pepernoten, ze hebben daar ook vast wel lekkernijen die ze hier niet hebben. Kan je ons lekker maken. Tot horens weer XXX

  • 21 November 2011 - 10:00

    Ron & Myra:

    Hadden niet anders verwacht dat je er volop van geniet en.... blijf reizen en ervaringen opdoen.

  • 21 November 2011 - 10:54

    Jeske:

    Hee Sandra!

    Het klinkt echt top allemaal! Het concert, de dolfijnen, alle mensen die je leert kennen, super!

    Geniet ervan!
    xx

  • 21 November 2011 - 10:59

    Ome Wim:

    Hi San, het is hier koud en nat, een beetje heel erg mistig en ja we zijn al aan de pepernoten begonnen. Het wachten is op marsepein en speculaas. Nog even lotjes trekken en we kunnen weer elkaar gaan plagen met gedichten en surprises. Daar heb jij allemaal geen last van in verweggiestan. Ik ben blij te lezen dat het allemaal een stuk beter gaat.

    heel veel plezier en fun,
    Wim

  • 21 November 2011 - 11:41

    Amber:

    Klinkt geweldig meisje! Ik ga vanavond op je mailtje antwoorden! :)

  • 21 November 2011 - 15:21

    Mil:

    Hey meisie wat een leuk verhaal om te lezen en het klinkt weer een heel stuk beter dan even geleden. Fijn om te horen dat je het steeds meer naar je zin krijgt, ben daar heel blij mee. Nu gaat het gewoon helemaal goed komen met jou daar zo ver weg.
    Geniet er maar heerlijk van maar blijf voorzichtig.

  • 21 November 2011 - 17:30

    Stephanie:

    Hoi Sandra! Wat fijn om te lezen en te merken dat je het goed naar de zin hebt, leuke mensen ontmoet, heel veel indrukken opdoet en nog veel meer!! Geniet ervan en ik lees met veel plezier je verslagen!! Liefs en dikke knuffel!!! Stephanie

  • 21 November 2011 - 18:11

    Emma:

    Jaaaa Jason!!! we love it!
    Haha je pepernoten zijn onderweg!!!

  • 21 November 2011 - 20:15

    Nellie.:

    Het was weer fijn om wat van je te horen.ik dacht, zal het wel goed gaan, het was immers al een tijdje geleden dat we wat hoorden van je.
    Eigenlijk heel goed, een teken dat je het fijn hebt, geniet van alle nieuwe vrienden en de mooie natuur.
    Veel groeten.

  • 21 November 2011 - 21:19

    Esmee:

    Ben trots op je, en zoals ik al zei aan de telefoon; het komt allemaal goed, jij slaat je hier doorheen, & je hebt het gedaan schattie!

  • 23 November 2011 - 10:27

    Linda :

    Hee meis,
    die zin slaat inderdaad wel echt op jou!! Je doet het toch maar even, zo alleen reizen en alleen de juiste keuze proberen te maken. Geniet ervan en ben benieuwd naar alle foto's als je terug komt
    Liefs je grote nicht :P

  • 23 November 2011 - 18:58

    Renate:

    He Sandra,
    Zo te horen heb je het nu super naar je zin. Het enthousiasme straalt vanuit het verslag. Heerlijk voor je dat je nu zo kunt genieten. You fucking did it! Geweldig voor je. Blijf schrijven!.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Newcastle

Sandra

Actief sinds 29 Sept. 2011
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 36136

Voorgaande reizen:

12 September 2016 - 30 Mei 2019

Living (with) the wild life

09 Juli 2015 - 14 Februari 2015

Afriques 2.0

18 Februari 2014 - 15 Juli 2014

A new continent, a new adventure

25 Oktober 2011 - 15 Juni 2012

Backpacken door Australië

Landen bezocht: