Port Macquarie: city of koala's, beaches and rain - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Sandra Martens - WaarBenJij.nu Port Macquarie: city of koala's, beaches and rain - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Sandra Martens - WaarBenJij.nu

Port Macquarie: city of koala's, beaches and rain

Door: Sandra Martens

Blijf op de hoogte en volg Sandra

25 November 2011 | Australië, Port Macquarie

Lieve Hollanders,

Hier even een klein blogje uit (geloof het of niet): verveling! Het heeft hier sinds dat ik in Port Macquarie ben aangekomen geregend. De eerste twee dagen ging het nog wel, er waren drogere periodes tussen (al duurden die niet lang) en daarom was ik nog wel gemotiveerd om de regen te trotseren, maar vandaag was het heel erg.

De eerste dag dat ik hier was, woensdag, heb ik best veel gezien. Ik ben eerst naar een kerk hier in het stadje gelopen, daarna naar de rivier waar je als je geluk hebt dolfijnen kunt spotten. Helaas had ik geen geluk dus ik heb ze niet gezien:(. Daarna ben ik de Coastal Walk gaan lopen. Een mooie wandeling langs alle stranden en een stuk door het bos, ik heb ongeveer 8 kilometer gelopen en tegen de tijd dat ik bij het eind kwam begon het super hard te regenen. De vuurtoren (het eindpunt) was nogal klein en daardoor een beetje teleurstellend, maar toch, het was een mooie wandeling. Beetje jammer dat ik vanaf de vuurtoren nog ongeveer 7 kilometer terug naar de backpackers moest lopen... Dus was ik even brutaal en heb ik een aardig meisje gevraagd of ze heel toevallig terug ging naar het centrum met haar auto. Godzijdank zei ze ja en mocht ik nog mee rijden ook!
Terug in het centrum gekomen ben ik bij nog een kerk langsgegaan. Daar ontmoette ik ontzettend aardige SuperAussies, Cathy en Sophie, moeder en dochter. Na een praatje nodigden ze me uit om de volgende avond bij hen te komen eten. Natuurlijk zei ik ja, de kans om bij een echte Aussie familie te gaan eten laat ik niet schieten!
Die avond at ik mijn eigen bereide maaltijd van aardappels, boontjes en kip, verrassend genoeg smaakte het nog verrekte goed ook!

De volgende dag ben ik naar The Koala Hospital geweest met een frans stelletje en een aantal duitsers (want die zijn er veel hier in Port). Daar was een gratis rondleiding dus dat was wel leuk, minder leuk was de kapotte paraplu die ik gebruikte om mezelf enigzins te beschermen tegen die rotregen. Daarna belde Cathy met de vraag of ik met haar en haar echtgenoot ergens in de stad uit eten wilde gaan. Het was echt een super gezellige en interessante avond, daarna zijn we nog thee gaan drinken in het restaurant waar Sophie werkt. Ik ben deze mensen echt heel dankbaar, ze waren ontzettend aardig en interessant, maar ook geinteresseerd. En niet alleen dat, mocht ik ooit terug komen naar Port, dan mag ik bij hen overnachten. Zoals ik al zei: SuperAussies.

Vandaag heeft het non-stop geregend en ik had geen zin om die regen weer te gaan trotseren aangezien ik keelpijn en hoest begin te ontwikkelen en niet wil dat dat doorzet. (misschien is een regenjas toch wel een goede investering). Dus heb ik eerst rustig de ochtend doorgebracht, en daarna de middag met British Monopoly met het franse stel (grappig dat ik daar al 2 dagen mee opgetrokken heb maar nog steeds hun naam niet weet) en een of andere romantic comedy.

Port Macquarie is heel mooi maar helaas nogal verregend de afgelopen dagen en ze zeggen dat dat langs de hele oostkust is dus dat is dan weer een beeeeeetje jammer. Morgennacht vertrek ik met de bus richting Byron Bay! Nu wacht rauwe pasta, blikgroente en tonijn op mij om opgewarmd en gekookt te worden, jippie pastaaaa!!! (haha nee ik mag niet klagen, ik heb al weer 2 fatsoenlijke maaltijden achter elkaar gehad).

Dikke kus vanuit de regen naar de (waarschijnlijk) regen!

ps: ik mis iedereen heel erg (I'm sure you know that), maar wees niet bang, ik geniet ook to the max hoor!!
pps: die weerberichten op mijn waarbenjij.nu pagina zijn dus complete bullshit, klopt niks van, geloof het niet!

  • 25 November 2011 - 08:33

    Ingrid:

    Wat een mooi verhaal weer. Net alsof we erbij zijn geweest. Jammer van de regen maar wel weer geweldige ervaringen. Ook in Byron Bay zul je weer een hoop mooie dingen zien en beleven. Xxx

  • 25 November 2011 - 09:30

    Emma:

    Jeeeee!! zo slecht hebben wij nederlanders het niet, het vries hier misschien, maar het regent niet! lekker puh!!!
    Ik ben nu al benieuwd naar je volgende verhalen!!

  • 25 November 2011 - 09:32

    Ron:

    In ieder geval is het dus genieten, en die regen.... Moet je er maar bij nemen.
    Leuk is dat niet maar ja en na regen komt.....
    Veel plezier in Byron Bay

  • 25 November 2011 - 10:46

    Rianne:

    Hoi Sandra
    Per toeval lees ik je blog, en daarmee denk ik weer aan de tijd die ik vorig jaar had in Australie; ik mis het ontzettend.
    Ik zie dat je nog naar Byron Bay gaat, wat een heerlijk dorpje waar alles mag en kan. Mag ik je een tip geven, aangezien je dolfijnen in het wild en walvissen gaaf vindt! Ga zeekayaken! Kun je daar boeken. Als je gelukt hebt, net zoals ik, dan heb je zo'n 30 meter beest onder je drijven en kun je ze zelfs aanraken, of wilde dolfijnen op 1 meter van je vandaan springen. Dat is pas freedom! Heel veel plezier op je reis, want ik ben jaloers op je! Je wilt na deze reis niet meer anders....Groetjes

  • 25 November 2011 - 11:43

    Vul Hier Je Naam In.:

    Vul hier je reactie in...

  • 25 November 2011 - 11:45

    Jolanda:

    he san, ik voel hier bijna de regen. Maar goed dat je er toch doorheen gaat en geniet. Ik reis echt me je mee. Dus blijf schrijven en weet dat wij aan je denken. De kaars brand voor jouw.

  • 25 November 2011 - 12:34

    Mil:

    Zie je wel er zijn hele leuke aussies te vinden en niet te ver weg. Jammer dat het zo regend. Hoop voor je dat het snel beter weer wordt voor je.
    Als je nou bij Airly Beach in de buurt komt moet je eens navraagen wanneer het grote zeilfestijn wordt gehouden. Je kan dan gratis mee de zee op. Ik weet niet precies wanneer dit is.
    Heb je al een koala vast gehouden?

  • 25 November 2011 - 12:38

    Tante Ingrid:

    Lieve Sandra, wat een mooi verhaal weer.Fijn dat je van die lieve mensen ontmoet, dat heb je zeker nodig. Wei goed eten hoor, iets meer dan 2 fatsoenlijke maaltijden achter elkaar. Ja, ik let wel op je hoor. Hier is het allemaal goed. Hele dikke knuffel en tot horens.

  • 25 November 2011 - 12:46

    Tim:

    Hey Sandra,

    echt super gaaf dat je mensen ontmoet waar je vaker langs mag komen. En dat ze je opbellen om te gaan uiteten! moet een hele ervaring zijn geweest! Ik krijg erg de indruk dat Australiers ontzettend gastvrij zijn! En dat jij daar heel goed mee omgaat;)

    Heel veel plezier! en wacht met smacht op je volgende verhaal dikke kus je Neef

  • 25 November 2011 - 16:49

    Ome Wim:

    Hi San, beetje Nederlands weer, dan vergeet je ons ook niet. Alhoewel het al weken droog is hier, doet een beetje aan Australie denken :-). De temperatuur lijkt er in de verste verte niet op. We missen ook jou allemaal hier. Geniet ervan.


  • 25 November 2011 - 23:16

    Femke:

    Lieve Sannie! Wat balen dat je zo'n rotweer hebt! Maar wel awesome dat je bij je die mensen bent wezen eten! En goed om te horen dat je geniet to the max! Ik mis je <3 kuskus

  • 28 November 2011 - 22:23

    Renate:

    Zoveel kilometers ver weg en dan toch nog regen. Het zit je niet mee. Maar al die ervaringen en belevenissen nemen ze je niet af.... om jaloers op te zijn.

  • 29 November 2011 - 09:30

    Esmee:

    Balen van dat weer! Gelukkig is het hier al heel lang droog, je moet eventjes een smsje sturen wanneer je weer bereikbaar bent want ik mis de wekelijkse belletjes haha.
    mis je!
    kusssss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Port Macquarie

Sandra

Actief sinds 29 Sept. 2011
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 36143

Voorgaande reizen:

12 September 2016 - 30 Mei 2019

Living (with) the wild life

09 Juli 2015 - 14 Februari 2015

Afriques 2.0

18 Februari 2014 - 15 Juli 2014

A new continent, a new adventure

25 Oktober 2011 - 15 Juni 2012

Backpacken door Australië

Landen bezocht: