600 km the wrong direction, I can't help it! - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Sandra Martens - WaarBenJij.nu 600 km the wrong direction, I can't help it! - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Sandra Martens - WaarBenJij.nu

600 km the wrong direction, I can't help it!

Door: Sandra Martens

Blijf op de hoogte en volg Sandra

29 December 2011 | Australië, Rainbow Beach

Hallo papas, mamas, broertjes en zusjes, omas en opas, ooms en tantes, neefjes en nichtjes, vriendjes en vriendinnetjes, en anderen.

Wat fijn dat jullie me nog steeds volgen! Ik schaam mij werkelijk dood, ik zag dat mijn laatste verslagje 24 dagen geleden is:O En het is niet dat ik niks te vertellen heb, oh nee! Dus ga lekker zitten en geniet van deze speciale, extra lange kersteditie van Sandra-backpacken-door-Australie!

Goed, ik weet niet eens waar ik gebleven ben... In Brisbane?! Jeez dat is lang geleden, now I feel bad.

Okeeee, na Brisbane volgde een aantal teleurstellingen die niet goed waren voor mijn 'state of mind' maar vervolgens kwam het weer allemaal goed. Na Brisbane ben ik naar Maroochydore vertrokken. Maroochydore was uhm... hoe zal ik dit zeggen? Saai! Ik heb er bijna niks kunnen doen omdat het drie dagen regende (sunshine coast in rainseason). Heb wel de eerst dag nog even kunnen fietsen, op zn hollands! Maargoed verder was er dus weinig aan, dus ik was maar wat blij om naar Noosa te vertrekken!

Noosa, een mooie plaats, mooi national park, lekker hostel, snurkende roommates en ik heb voor de eerste keer een zonsopkomst gezien! Ik deelde mijn kamer met 4 mensen die van tevoren al bevriend waren, dan is het heel lastig om daar 'tussen' te komen (ik denk dat we het allemaal wel eens ooit meemaken), en voor de rest was er ook niet echt een gemeenschappelijke ruimte in het hostel waar ik andere mensen kon ontmoeten, dat was dus een beetje jammer allemaal. Wel heb ik in Noosa een hele wandeling gemaakt door het national park. En de volgende dag heb ik de zon op zien komen (half 5), ik werd wakker rond die tijd (want als je vroeg gaat slapen wordt je ook vroeg wakker, wat een lekker ritme is!) toen ben ik naar het strand gelopen en heb daar (aangevallen door sandflies) de zon zien opkomen. Daarna heb ik mama verrast met een telefoontje om 20.00 uur voor hun. Verder regende het in Noosa ook veel dus heb ik niet heel veel anders gedaan dan naar het dorp en lezen. Ieder hostel heeft een boekenkast waar je een boek uit kan pakken als je er een andere voor in de plaats zet, zo heb ik dus iedere keer een ander boek waar ik heel erg blij mee ben.

Gelukkig stopte het met regenen op de dag dat ik naar Fraser Island ging. Ik had een 2 daagse tour geboekt met Sunrover tours, de best keuze die ik kon maken. Ik heb van iedere minuut genoten en er een vriend voor het leven aan overgehouden. Fraser Island is het grootste zandeiland van de wereld en een van de must-do things als je langs de oostkust reist. Er rijden overal 4 wheeldrives over het eiland en het strand is net een snelweg. Ik zat in een groep van 9 personen (2 japanse meisjes, een vrouw van 31 (uit Liechtenstein), 2 koppels van in de 50 en een mevrouw van minstens 65) en het was echt ontzettend gezellig! De gids, Jason is een van de grappigste mensen die ooit ontmoet heb en we hadden echt gelijk een klik. We hebben Lake Wabby (groen en een hele grote zandvlakte, ik werd helemaal gek toen ik het zag:P), Lake McKenzie ('Fraser Island heeft meer dan 40 meren, sommige, zoals Lake McKenzie, zijn spectaculair blauw!'), Rainforest of Central Station en de Eli Creek (een van de grappigste foto's van mij tot nu toe daar gemaakt). 'S avonds kampeerden we, wat heel gezellig was. Het was echt heel jammer toen het voorbij en ik weer afscheid moest nemen van al die leuke mensen. Foto's volgen nog, maar staan wel al op Facebook!

De volgende dag ben ik naar Rainbow Beach vertrokken. Ik kan wel zeggen, home away from home. Ik vond dat echt een ontzettend fijne plek. Rainbow beach dankt zijn naam aan het gekleurde zand waar de duinen uit bestaan, en dat verschil in kleuren is echt ontzettend mooi om te zien, ik heb geprobeerd om foto's van te maken maar het is nooit zo mooi als in het echt. In Rainbow beach heb ik iedere dag op het strand gelopen, Jason een aantal keer gezien (want hij komt iedere keer weer door Rainbow als hij een nieuwe ploeg voor een tour heeft), gekayakt, een middag doorgebracht met een andere interessante aussie, nog een dagtour naar Fraser gemaakt en veel mensen ontmoet. Bij dat kayakken was het de bedoeling dat ik dolfijnen zou zien, maar die dieren schijnen niet te weten hoe graag ik ze wil zien, normaal gesproken zien ze ze altijd maar deze keer waren ze nergens te bekennen:( wel hebben we lol gehad met het surfen met kayaks en ik heb een paar schildpadden gezien! Die middag met een aussie was een van die hele spontane ontmoetingen waar ik zo van hou. Ik liep van het strand terug omdat ik wilde gaan lunchen en toen werd ik aangesproken door een aussie (ik ben zn naam kwijt) omdat hij het zoooo geweldig vond dat mijn (groene) zonnebril matchte met mijn (groene) shirt. Na ongeveer 10 minuten kletsen zei ik dat ik echt moest gaan want ik crepeerde van de honger. Afijn nog 10 minuten later biedt hij aan om een 'echte' lunch voor me te kopen (want toast met nutella is niet echt zei hij). Goed, dus wij gaan naar de surfclub, gaan bij een andere aussie aan tafel zitten (Dean) ik eet mijn eten en hij vertrekt en ik blijf met Dean achter. Komt erop neer dat ik eerst ontzettend veel lol met Dean gehad heb omdat hij me The Aussie Slang (die aparte manier van spreken van australiers) ging leren. Ik blijk een natuurtalent te zijn(A). Daarna zijn we naar het strand gegaan en heeft ie me het een en ander over het zand, kwallen en de aboriginals verteld.
Oja en die dagtour naar Fraser? What can I say? My friend the tourguide had a free seat in the car:)

Rainbow was echt een fijne plek, zoals mijn nieuwe vriendin Nicole zou zeggen: 'I'm a Rainbow person'. Dat was ook de reden dat ik er niet weg kon, ik zou eigenlijk maar 3 dagen blijven maar dat werd een week. En de enige reden dat ik vertrok was omdat het bijna kerst was en ik dan Brian in Rockhampton zou zien!

Met pijn in mijn hart vertrok ik dus uit Rainbow om naar Agnes Water te gaan. Daar ben ik maar 1 dag geweest (te lang in Rainbow blijven hangen) maar dat was net genoeg om mn telefoon in de bus te verliezen, hem de volgende dag in diezelfde bus te vinden en ook nog Town of 1770 te zien.

De dag erna werd het dan toch echt tijd om naar het gevreesde Rockhampton te gaan, ik wou echt helemaal niet meer want ik had er alleen maar slechte verhalen over gehoord (die helaas waar bleken te zijn) maar ik zou mijn goeie vriend Brian uit Newcastle daar weer zien dus daarom ging ik toch maar. Ik kan de verhalen over Rockhampton bevestigen, het is inderdaad een ontzettend saaie, rustige stad zonder strand! (ik baalde als een stekker). Dus nadat ik de 24ste de hele dag bezig ben geweest met andere overnachtingen cancellen en bustickets veranderen en boodschappen doen voor ons 'kerstdiner' kwam Brian dan eindelijk aan. Lichtpuntje: hij bracht de door die lieve Emma vanuit Nederland gestuurde pepernoten mee! Ons 'kerstdiner' bestond uit salade en broodje en de dag erna was het ChickenTonight... Rockhampton was helemaal dood op kerstdag dus er was niks te doen, ik heb me dan ook vermaakt met 3 films en boeken die dag.

Vanzelfsprekend waren we erg opgelucht toen we de volgende dag Rockhampton weer konden verlaten en terug gingen naar Agnes. Daar aangekomen kregen we allemaal leuke verhalen te horen over kerst op het strand enzo. Ik was nog maar een paar uur in Agnes toen ik mensen hoorde praten die naar Rainbow gingen de volgende dag met de auto. Ik was meteen een en al oor, want ik miste mijn geliefde Rainbow. Nadat ik eerst met die mensen gepraat heb en daarna met Brian heb ik besloten met hen mee te gaan. Conclusie van het verhaal: ik ben weer in Rainbow Beach!! Ik heb mijn vrienden Dean en Jason weer gezien en ik heb ook een paar andere vrienden uit Agnes. En voor de rest vermaak ik me weer kostelijk met dat prachtige strand en The Sandblow!
Ik blijf hier in Rainbow tot nieuwjaar (en heel misschien ga ik zelfs naar Brisbane voor nieuwjaar, Jason opzoeken) en na nieuwjaar staat er een ander hoogtepuntje op het programma: op 4 januari ga ik mee op een 2 dagen, 2 nachten zeiltrip langs The Whitsundays (eilanden). Daarvoor moet ik 12 uur in de bus zitten naar Airlie Beach, maar dat is het zeker waard, ik moet er toch ook ooit een keer naartoe en ga zeker niet voor de stopover in Rockhampton!;)

Dus al met al heb ik een hoop gezien en gedaan de afgelopen weken, heb ik er weer een paar goede vrienden bij, heb ik geleerd dat je vooral naar een oplossing moet zoeken als je vantevoren hoort dat de plaats waar je kerst gaat vieren saai is, ben ik weer 600 km zuidelijker dan waar ik was terwijl ik toch echt naar het noorden reis maar ben ik wel even home away from home en ga ik (hopelijk) wel een goed nieuwjaar tegemoet!

Dus een (late) merry christmas, ik hoop dat jullie het allemaal leuk gehad hebben en vooral: A happy newyear!!

De foto's volgen natuurlijk, maar ik ben nu heeeeel erg gaar van het schrijven van dit geheel.

Dikke vette nieuwjaarskus vanuit Rainbow Beach!

Ps: mocht iemand mij willen bellen/smsen op 31 december om 24.00 uur, ik heb nu een tweede nummer voor het geval ik in oorden kom zoals Rainbow Beach en Agnes Water waar geen bereik is. Dit nummer is: +61423410120.

  • 29 December 2011 - 07:13

    Ron:

    Zo, dacht ffe een klein verslagje te lezen!
    Heel fijn dat het nu allemaal leuk gaat, geniet maar van de zon, hier is het maar een grauwe bedoeling!
    Ene, ook alvast een goede jaarswisseling en misschien hebben we wel even tel. contact.
    Liefs,
    Ron

  • 29 December 2011 - 08:37

    Tim:

    Hey Sandra,

    oh super leuk verslag! Zo jij komt er zeker wel met je sociale vaardigheden. Ff een paar vrienden maken;) Goed bezig Sandra! Ik dacht net zoals Ron 'ff een klein verslagje lezen voordat ik ga leren' Nou dat duurde iets langer. Ik wens jij nou heel veel plezier en nu niet zolang wachten met je verslag he! Ik heb het er gister met je moeder nog over gehad, is lang geleden dat Sandra een verslagje heeft geschreven en Tadaaaaa de volgende dag schrijft ze een verslag!! Veel plezier nog ik ga maar eens lekker leren:(;) xxxxxxxx je Neef!!

  • 29 December 2011 - 10:41

    Linda :

    Hee nichtje,
    Ik zie dat mijn lieftallige broertje ook heeft gesmokkeld met het zogenaamd 'leren' ook ik was te nieuwschierig om je verhaal niet even tussen het leren door te lezen. Ik ben blij dat het goed gaat!!
    Alvast een prettige jaarwisseling
    Liefs je Nicht

  • 29 December 2011 - 11:04

    Jolanda:

    hoi Sandra, fijn te horen dat het goed gaat en leuk vrienden ontmoet. Ik weet niet of je dit leest maar alvast een goede jaarwisseling en blijf vooral schrijven en genieten van alles om je heen.
    groetjes Jolanda

  • 29 December 2011 - 14:51

    Mil:

    Het is inderdaad lang geleden dat je schreef maar dit verhaal maakt alles weer goed. Je maakt veel mee en goed om te lezen dat je zoveel onderneemt.
    Ik wens je voor het komende weekend een fijne jaarwisseling toe en geniet daar van.

  • 29 December 2011 - 18:28

    Ome Wim:

    Hi San, vanuit een zeer mooi en erg koud Oostenrijk genieten ook wij, Ingrid Remco en ik van je verhalen. Wat een heerlijk contrast, jij loopt in je short over de mooiste sand beaches on earth en wij krijgen hier onze eerste bakje sneeuw over ons heen, s'nachts is het min 9 a 10, maar gelukkig is het heerlijk warm hier binnen. Vandaag helemaal want onze houtkachel is gearriveerd en ja hij doet het ook. Dus nu met een gezellige vuurtje in onze huiskamer. Wij gaan je alvast een hele fijne jaarwisseling toewensen en hopelijk tot gauw bels, knuffels en kussen uit Kirchbach van ons allemaal.

  • 30 December 2011 - 13:22

    Anjes:

    Wat een verhalen weer! Super leuk dat je al die dingen kan doen en mee maakt, Veel nieuwe mensen leert kennen en vooral heel hard geniet!

    Fijne jaarwisseling,
    Liefs,
    Anjes

  • 09 Januari 2012 - 21:39

    Marga:

    Hoi Sandra,
    Het is wel heel laat, maar beter laat dan nooit: een heel gelukkig nieuwjaar!! Hopelijk blijf je het nog een hele poos fijn vinden om op reis te zijn. Want voor je het weet ben je weer terug en moet je werken of studeren en dat lijkt nu leuk, maar Amber zou geloof ik best met je willen ruilen. Hoe was dat ook weer van dat gras bij de buren wat altijd groener lijkt :) Tot de volgende keer weer en goeie reis

  • 12 Januari 2012 - 20:22

    Jorien:

    Hee lieve Sandra!
    Wat klinkt het allemaal supergaaf en leerzaam. Ik vind je echt een kanjer. Dat je dit zo allemaal doet en ook die moeilijke momenten doorstaat. Supergoed van je en fijn dat je ook zo lekker geniet van veel. Ik ben ondertussen weer thuis. Ik wilde je nog heel erg bedanken voor je lieve en wijze berichtje op mijn waarbenjij. Ik wens je nog een hele mooie tijd toe maar dat gaat helemaal lukken met jou geloof ik! Veel liefs en een Knuf.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Rainbow Beach

Sandra

Actief sinds 29 Sept. 2011
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 36133

Voorgaande reizen:

12 September 2016 - 30 Mei 2019

Living (with) the wild life

09 Juli 2015 - 14 Februari 2015

Afriques 2.0

18 Februari 2014 - 15 Juli 2014

A new continent, a new adventure

25 Oktober 2011 - 15 Juni 2012

Backpacken door Australië

Landen bezocht: