Een lekker weekje in Booyong (in waar?!) - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Sandra Martens - WaarBenJij.nu Een lekker weekje in Booyong (in waar?!) - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Sandra Martens - WaarBenJij.nu

Een lekker weekje in Booyong (in waar?!)

Door: Sandra Martens

Blijf op de hoogte en volg Sandra

05 December 2011 | Australië, Brisbane

Hello mates!

Hier weer even een reisverslagje van Downunder!
Dat busreisje waar ik het in mijn vorige verslag over had? Van Port naar Byron? Ja weten jullie nog? HEL!! Niet te geloven... We hadden nog geen 200 meter gereden of de bus kon een bocht niet maken met als gevolg dat we hartstikke, onbeweegbaar VAST kwamen te zitten in een soort van modderige perk die natuurlijk al 3 dagen had geleden van regen. Nogal een koppige buschauffeur die het (the aussie way) zelf wilde oplossen, heeft ongeveer 2 uur geprobeerd (met wat hulp natuurlijk hier en daar) die bus uit te graven. Toen dat uiteindelijk niet lukte, moesten we wachten op de volgende bus die om 6.00 uur zou arriveren (het was dus 4 uur ´s nachts toen we dat te horen kregen). Die bus was overvol, dus echt een comfortabele 6 uur die daarop volgde heb ik niet gehad.
Gelukkig werd ik in Byron Bay opgehaald door Niki, de partner van Hans (de vader van Anjes) waar ik mocht komen logeren. Hele lieve en hartelijke mensen waar ik een hele leuke tijd mee gehad heb. Ze wonen in Booyong met Hans zijn dochters Tess en Yarrow. Booyong ligt ongeveer een half uur van Byron af, in het binnenland en is echt heel klein, eigenlijk nog niet eens een dorp. Maar het is echt prachtig, de omgeving maar ook de levensstijl, en heerlijk rustig!

Die zondag zijn we na een douche en een heerlijke lunch gaan zwemmen in een creek (beek), dat was echt ontzettend gaaf! En maandag ben ik dan eindelijk in Byron Bay geweest. Ik heb daar even rondgelopen door het dorp en op het strand terwijl Niki en Hans aan het werk waren. Daarna zijn we ook nog naar the lighthouse geweest, dat was echt prachtig! Voor de rest heb ik door de week niet heel veel gedaan, een boek gelezen van meer dan 500 bladzijdes, een wandeling gemaakt, met Niki en Yarrow naar Lismore geweest en met Niki door The Booyong Rainforest gelopen. Dat was nog niet te makkelijk want de paden waren niet echt zichtbaar meer. Voor de rest heb ik ook heel erg genoten van de RUST. Heerlijk! Vrijdag ben ik samen met Juliette (die ik in Newcastle had ontmoet) door de omgeving van Byron gaan rijden (zij is een local daar dus weet alle mooie plekken). We zijn naar Ballina en Lennox Heads geweest, hebben stroopwafels en ijs gegeten als lunch en we zijn ook naar Chrystal Castle geweest, ontzettend mooi was dat. Voorbeeldje: er lagen overal gigantische brokken ongeslepen edelsteen (bijvoorbeeld rozenkwarts) midden op een grasveld. Maar het wordt gezien als een spirituele plek dus er was een hoop buddha en ander zweverig gedoe:P
Zaterdag heb ik samen met Niki voor de nodige exercise gezorgd, we zijn om half 6 opgestaan en zijn om 8 uur 's ochtends begonnen met Mt. Warning beklimmen, die is ongeveer 1 km hoog maar het was een wandeling van 4.5 km omhoog en 4.5 km terug naar beneden. Het laatste stuk was letterlijk rotsklimmen dus dat was heel gaaf. De beloning toen we weer terug beneden waren? TimTam DAY! (Timtams zijn lekkere koekjes). Nu kan ik bijna niet meer lopen van de spierpijn maar dat is een ander verhaal.

Zondag hebben Hans en Niki mij afgezet bij de busstop in Byron zodat ik met die bus naar Brisbane kon gaan. Daar ben ik nu dus, een mooie en aparte stad! Ik heb alweer vriendinnen gevonden en een van die vriendinnen ga ik weer meeten in Noosa, dat ligt weer iets noordelijker. Morgen vertrek ik met de bus naar Maroochydore, dat is wat minder toeristisch hoop ik.

Terwijl ik dit zo aan het typen ben realiseer ik me dat mijn verslagen steeds zakelijker en opsommender worden. Best saai, I know, maar ik heb meestal maar een beperkte tijd en ik zie en doe zo veel dat ik als ik het uitgebreid ga beschrijven dit verslag 10 keer zo lang wordt. Ik erger me er zelf dood aan maarja, niks aan te doen:P
Foto's komen er zo snel mogelijk aan, zodra ik ze ergens kan uploaden!

Dikke kus voor mijn familie en vrienden in nederlandje en veel plezier vanavond met pakjesavond! xx

Ps: een sandwich met pindakaas en nutella, ik dacht altijd dat het te ranzig voor woorden is, maar het is best lekker! sowieso hou ik ineens van pindakaas sinds ik hier in australie ben.. heel vreemd...

  • 05 December 2011 - 06:47

    Vul Hier Je Naam In.:

    Vul hier je reactie in...Hoi Sandra.
    Wat een leuke vrienden heb je zeg, heerlijk gelogeerd daar en veel gezien.
    Het was weer een leuk verhaal, ik vind het altijd fijn om te lezen.
    Je hebt veel regen hè, wel jammer, maar je ziet veel mooie dingen.
    Afgelopen zaterdag hadden wij pakjesavond voor het eerst met kleinkinderen, het was leuk.
    Wat zal het dadelijk raar zijn de kerst met de 'hopelijk' zon.
    Sandra veel plezier en weer tot gauw.
    Nellie

  • 05 December 2011 - 07:21

    Jolanda:

    hoi Sandra, je reis verslagen lijken zakelijker maar toch, met zo veel vrienden om je heen, komt dat hier in Nederland redelijk persoonlijk over hoor. het is fijn te lezen wat je doet en wie je ontmoet. Blijf vooral genieten. En blijf vooral schrijven ook al is het kort.
    gr jolanda

  • 05 December 2011 - 08:50

    Ome Wim:

    Hi San, een boterham met pindakaas in Australie, is dat niet de heimwee naar herfstbladeren, windkracht 8, regen met af en toe natte sneeuw
    Weer een leuk verslag, groetjes op deze Sinterklaasdag

  • 05 December 2011 - 09:22

    Ingrid:

    Neem je wel zo'n stukje rozenkwarts voor me mee? Past best wel in je rugzakje. Zoals beloofd, zullen we wat pepernoten voor je bewaren... Have fun!

  • 05 December 2011 - 09:22

    Tante Ingrid:

    Lieve Sandra, dat is een hele klim , heb je wel een mooi uitzicht. Ach spierpijn gaat over toch. Leuk om steeds weer nieuwe vrienden te ontmoeten. Geniet er van en tot horens.

  • 05 December 2011 - 09:24

    Femke:

    Sanniee!!! Jammer dat je niet bij onze surprise kon meekijken, maar wat is t super om te horen dat jij je zo vermaakt! Wat gaaf dat alle aussies je zo meenemen om je alles te laten zien, het klinkt echt alsof het de liefste mensen ooit zijn! :) echt leuk dat je zoveel mensen ontmoet meissie! :D ben benieuwd nara de foto's, want wauw wat klinkt t allemaal mooi zeg!

  • 05 December 2011 - 11:04

    Tim:

    Hey lief nichtje van me,

    weer een super mooi verhaal. Jammer dat het zo'n opsomming is:P haha grapje;)

    Heel leuk om te horen hoe goed het met je gaat!

    Leuk je laatst even gezien te hebben op skype!!!

    Veel plezier nog!! en ik wacht met smart op je volgende verhaal!

    xxx Je Neef


  • 05 December 2011 - 12:00

    Mil:

    Hallo dame,
    het gaat je goed daar en je maakt heel veel mee, fijn om te lezen en het is niet vervelend hoor schrijf maar lekker door zo.

  • 05 December 2011 - 12:06

    Amber:

    Nu klinkt het precies zoals ik me had voorgesteld hoe het zou worden voor je! :)

  • 05 December 2011 - 13:08

    Esmeee:

    Heb het even gegoogled, en ziet er inderdaad echt mooi uit. Wilde je eigenlijk gisteren bellen maar ik was in slaap gevallen dus ik bel je van de week! Veel plezier! Dikke kus

  • 06 December 2011 - 09:49

    Linda :

    He nichtje,
    Dat is ook wel eens lekker een weekje rustig aan doen. En van inderdaad 1 km naar boven wandelen kan je niet anders verwachten dat je spierpijn krijgt. Ik hoop dat het, het wel waard was :P.
    We zijn sinterklaas weer goed doorgekomen met allemaal enthousiaste kinderen op de afdeling!!! En die natte sneeuw!!! Misschien toch een voorbode voor een witte kerst!!
    Nog veel plezier!! en ik kijk uit naar je volgende verhaal
    Liefjes Linda

  • 06 December 2011 - 22:07

    Marga:

    Lieve Sandra, fijn dat je verslagen zakelijker worden, je hebt toch wel wat beters te doen daar? :)
    Ik heb je nog wel gemist met Sinterklaas en je vriendinnen hebben je nog gememoreerd of hoe heet dat. Ze zeiden: Wat is het jammer dat San er niet bij is, toen een minuutje stilte en toen zijn ze toch maar begonnen.
    Meid, goeie reis weer voor de komende tijd. Liefs, Marga

  • 08 December 2011 - 21:29

    Renate:

    Hoi Sandra,
    Wederom een leuk verhaal en fijn om te lezen dat je van alles onderneemt. Ook fijn voor je dat je mensen ontmoet die meteen van alles met je gaan doen. Je maakt natuurlijk veel sneller contact zo. Geniet ervan en tot het volgende verhaal. Misschien zie je de kerstman nog...

  • 27 December 2011 - 14:15

    Pia:

    Zo dat was even flink lezen. Ik lag een paar verslagen achter. Te druk, te weinig tijd. Nu heb ik vakantie. Ik lees dat je het steeds meer naar je zin hebt. Geniet er van en tot gauw.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Sandra

Actief sinds 29 Sept. 2011
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 36140

Voorgaande reizen:

12 September 2016 - 30 Mei 2019

Living (with) the wild life

09 Juli 2015 - 14 Februari 2015

Afriques 2.0

18 Februari 2014 - 15 Juli 2014

A new continent, a new adventure

25 Oktober 2011 - 15 Juni 2012

Backpacken door Australië

Landen bezocht: