Goed leventje in Rainbow - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Sandra Martens - WaarBenJij.nu Goed leventje in Rainbow - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Sandra Martens - WaarBenJij.nu

Goed leventje in Rainbow

Door: Sandra Martens

Blijf op de hoogte en volg Sandra

17 Februari 2012 | Australië, Rainbow Beach

Uhm tja, oke, regenachtige dag in Rainbow Beach, tijd voor een verslag! Probleempje: waar ga ik nu dan in 's hemelsnaam over schrijven? Niet dat ik hier niets meemaak hoor maar het is meer dat ik al een tijdje niet in mijn dagboek geschreven heb dus kan ik niet echt de gebeurtenissen in de goede volgorde opschrijven. Jullie zullen het moeten doen met een opsomming:$

Laat ik beginnen met een minder leuke mededeling: ik geloof dat ik mn camera gesloopt heb, hij werkte niet helemaal zoals het moet vanmorgen. Foto's volgen dus nog.

Goed wat heb ik allemaal gedaan hier in Rainbow als ik niet hoefde te werken? Veel! Ik ben meerdere keren naar Double Island Point geweest. Dat is een ideale surfplek die je kunt bereiken door ongeveer 10 km over het strand met een een 4 WD te rijden. Niet dat ik er echt heb gesurfd, ik heb nog steeds een longboard nodig om te oefenen en die zijn lastig te vinden/lenen.
Ook heb ik veel over dat prachtige strand gelopen om dat prachtige gekleurde zand te adoreren.

Ik ben een aantal keer op de Sandblow geweest, een gigantische zandvlakte op de heuvel waar je een prachtig uitzicht hebt over het strand, de oceaan en Double Island en aan de andere kant over de bossen en Tin Can Bay. Ook de zonsondergang vanaf daarboven is prachtig.

Op een van mijn vrije dagen ben ik met Reece naar Teewah gereden, dat is aan de andere kant van Double Island en kun je alleen bereiken met een 4WD door het regenwoud. Reece heeft gesurfd (op van die hoge film-golven, ze bestaan echt!) en vermaakte mezelf prima met zwemmen in die golven (killing voor je bikini). Een fotodag, surfen, watermeloen eten op het strand, chillen enz. Daarna vonden we nog een pad naar een meer wat ongeveer 1.5 km lang was, liepen we daar op blote voeten dwars door het regenwoud. Het meer was een grote teleurstelling maar toch was het een leuke wandeling.
Dat is nog zoiets: sinds ik hier in Rainbow ben heb ik geen schoenen/slippers meer gedragen, het is zo veel makkelijker en fijner! Heerlijke vrijheid^^

Verder ben ik een keer met Hellen (leukste collega) en haar vrienden naar Seary's Creek geweest. Seary's Creek is een beek met zoveel koper in het water dat het oranje is (zonder overdrijven). Het is ijskoud maar heel verfrissend en blijkbaar heel goed voor je haar en huid. Feit: ik heb nu een blauw meer (Lake McKenzie), een groen meer (Lake Wabby!!) en een oranje beek (Seary's Creek) gezien^^.

Ik heb van de week ook nog een poging tot surfen gedaan maar dat ging niet zo gesmeerd in mijn eentje, daar wil ik verder niet over praten, ben nog steeds ziek van het zoute water in mijn neus (of van de airconditioning in Reece zn huis).

'S avonds ga ik vaak naar Frasers, dat is een ander hostel hier en er is heel vaak live muziek (goede live muziek) Nog zoiets: overal waar je komt in Rainbow lijkt er goede muziek te zijn. Maargoed ik zit dus vaak in Frasers met een pint Lemonade (want ik drink nog steeds geen alcohol) te luisteren naar de muziek en te kletsen met vrienden.

Wat kan ik nog meer vertellen? Oh, TOEKOMSTPLANNEN!! Ik heb er een! (soort van maar volgens mij is het alweer aan het veranderen). Nadat ik met mama naar Melbourne gereisd heb, moet zij helaas weer naar huis:( Dat zal rond 15 maart zijn. Daarna wil ik ergens een baantje op een ranch vinden waar ik 3 maanden ga werken. Waarom 3 maanden? Omdat Ranchwork geldt als Farmwork en als je 3 maanden farmwork hebt gedaan in Australie dan kun je een second workingholidayvisa aanvragen. Oftewel dan mag je nog een jaartje terugkomen! Maar natuurlijk kom ik eerst terug naar huis om waarschijnlijk te studeren en andere serieuze dingen te doen en dan ga ik na mijn studie terug naar Oz. (tenzij Ams serieus was over Zuid-Amerika, dan moet studie wellicht nog een jaartje wachten?)

Hm tja dat was het wel zo'n beetje, sorry niet zo'n geweldig verslagje deze keer. Kyl is vandaag jarig!! Gefeliciteerd lief broertje!
En ik weet dondersgoed dat het carnaval is daaro, ik heb er zelfs over gedroomd vannacht! Dus... veel plezier, niet te zat he!
Dikke kus van mij

Ps: mama hier over 5 dagen!:D

  • 17 Februari 2012 - 06:32

    Femke:

    Altijd weer leuk om wat van je te horen :D klinkt heerlijk allemaal meid. Je toekomstplannen zien er mooi uit! Super veel plezier met je mama! Echt gaaf dat ze komt. Mooi om te zien hoe jij helemaal relaxed bent, je klinkt zo chill en laat alles lekker op je afkomen, maakt je nergens druk om. Helemaal die Australische sfeer te pakken, echt leuk.

  • 17 Februari 2012 - 07:15

    Jolanda :

    He sandra gezellig om weer iets van je te horen. Snap dat niet helemaal van zuid amerika maar dat vraag ik vanavond wel op de verjaardag van kylian. geniet ervan en tot snel lees. grjolanda

  • 17 Februari 2012 - 11:59

    Tim:

    Hey sandra, even een korte reactie ik zit in de auto richting oostenrijk. ik ben weer tevreden het verslag was langer dan de volgende haha. veel plezier met je mama!! Xxx je neef

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Rainbow Beach

Sandra

Actief sinds 29 Sept. 2011
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 36138

Voorgaande reizen:

12 September 2016 - 30 Mei 2019

Living (with) the wild life

09 Juli 2015 - 14 Februari 2015

Afriques 2.0

18 Februari 2014 - 15 Juli 2014

A new continent, a new adventure

25 Oktober 2011 - 15 Juni 2012

Backpacken door Australië

Landen bezocht: