Wazig nieuwe dingen zien - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sandra Martens - WaarBenJij.nu Wazig nieuwe dingen zien - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sandra Martens - WaarBenJij.nu

Wazig nieuwe dingen zien

Door: Sandra Martens

Blijf op de hoogte en volg Sandra

27 Oktober 2011 | Australië, Sydney

Lieve allemaal,

Ik ben er hoor!! na meer dan 27 uur reizen zit ik nu in YHA central hostel in Sydney. Het is tot nu toe lang niet allemaal rozengeur en manenschijn. Eerlijk gezegd is er bij mij heel vaak de vraag opgekomen: Euh waarom wilde ik dit ook al weer? Ik heb ontzettend veel verdriet gehad, om het afscheid van iedereen, om het diepe waar ik nu met een rotgang in gesprongen ben, om de eenzaamheid die ik voelde tussen die honderden andere reizigers en ook de vermoeidheid. Maarja ik heb ontzettend veel nagedacht en ik denk dat als ik mn weg hier gevonden heb, als ik weet wat de volgende stap is dat het al beter gaat. Heb wel al een aantal andere backpackers ontmoet (op het vliegveld), helaas allemaal met andere bestemmingen dan ik. Maarja ik moet hier even doorheen.

Ik heb wel een aantal bijzondere dingen gezien, zoals de woestijn daar bij afghanistan enzo, zo wit! ik dacht eerst even dat het sneeuw was. Ook heb ik de overstromingen in Thailand met eigen ogen gezien, echt hele grote gebieden stonden onder water. Oja en ik stond voor de laatste paspoort controle hier in Sydney met (jawel!) een bloedneus!

Goed aangezien internet hier 1 dollar per kwartier kost, ga ik er nu een eind aan maken, ik ga nu eens een beetje Sydney verkennen (en iets warmers aantrekken want zo warm is het niet) en vanavond heel vroeg naar bed #jetlag.

Ik hou jullie op de hoogte! xx

  • 26 Oktober 2011 - 23:21

    Anjes:

    Hoi Sandra,

    goed om te horen dat je eer dan eindelijk bent! hoe is de reis gegaan? Het zal niet makkelijk zijn de komende dagen geloof mij maar, je moet er echt even doorheen bijten. Zoek maar lekker veel mensen op om mee te kletsen, lachen en huilen als dat nodig is. Dat scheelt al heel wat. Wat is je volgende stap? Nou geniet van je eerste daagjes Australie en probeer zolang mogelijk wakker te blijven dan is de jetlag zo voorbij! succes en veeeel plezier. Liefs, Anjes

  • 27 Oktober 2011 - 06:19

    Ome Wim:

    Hi San, een diep bad waar je de bodem niet van ziet, een ding is zeker je bent straks een ervaring rijker, wij steunen je deze hele reis en zijn een beetje bij je, je gaat het echt redden meid, down under (klinkt een beetje dubbel).

  • 27 Oktober 2011 - 08:13

    Kim Van Den Elsen:

    Sandraaaaa!!! Fijn te horen dat je veilig aangekomen bent!! Tuurlijk is het nu even zwaar, maar dadelijk als je wat mensen kent en je plekje een beetje hebt gevonden gaat het zeker beter!! Just try to enjoy!! Kuss!

  • 27 Oktober 2011 - 08:34

    Noor:

    Lieve Sandra,

    Goed om te horen dat je veilig bent aangekomen!
    Ik geloof meteen dat het op het begin zeker niet makkelijk is, maar moet je nagaan dat je nu al zoveel gezien hebt en je bent nog maar net begonnen haha.
    Je hebt bij Oersgezellig ook al genoeg voor de kiezen gekregen, dus dan kan dit er ook nog wel bij.
    Hou je taai!

    X Noor (en je andere collegaatjes)

  • 27 Oktober 2011 - 09:03

    Pia:

    Ik weet zeker dat je er heel erg van gaat genieten. Wij lezen je reisverslagen en denken heel veel aan je.
    Groetjes en een paar dikke kussen

  • 27 Oktober 2011 - 10:21

    Elly:

    Lieve Sandra,

    Fijn dat de reis goed verlopen is!Hopelijk dat als je goed geslapen hebt en een beetje gesetteld bent je jezelf dan ook een beetje beter voelt op deze nieuwe nu nog vreemde plek.We denken aan je. Veel plezier daar. En tot horens. Liefs Elly xx

  • 27 Oktober 2011 - 12:17

    Jolanda Dikmans:

    heeh sandra, fijn te lezen dat je goed bent aangekomen. het is is inderdaad niet gemakkelijk maar kijk vooral vooruit en geniet van alles om je heen. Vergeet niet dat wij altijd bij je zijn ook al zie je ons niet. veel plezier jolanda

  • 27 Oktober 2011 - 15:58

    Ron & Myra:

    Goed te lezen dat je bent aangekomen.
    Ik weet zeker dat je de tijd van je leven gaat beleven.

    Houdt je taai en veel plezier, gezelschap komt vanzelf.

  • 27 Oktober 2011 - 17:07

    Mil:

    Ach meis het is een groot land en ik weet zeker dat het goed gaat komen, wel heel dapper van je hoor. Geniet er lekker van.

  • 27 Oktober 2011 - 18:02

    Renate:

    He lieve Sandra,
    De eerste hobbel heb je genomen. Je zult het af en toe nog best moeilijk krijgen maar over het algemeen gaan het vanaf nu alleen maar beter. Geniet ervan meid. Ik blijf je volgen...

  • 27 Oktober 2011 - 19:54

    Marga:

    Lieve Sandra, het zou helemaal niet leuk zijn als je nergens last van zou hebben. Dan zou het net lijken of je in Belgie op vakantie bent ofzo. Dus eigenlijk moet je er erg van genieten,.
    Je zou kunnen zeggen dat je een heel rijk mens bent, wanneer blijkt dat je hier dus zo veel goeds en moois achterlaat.
    Eigenlijk denk ik dat dit het beste uitgangspunt is, om een mooie reis te beginnen.
    (Weet je wel, dat je niet op de vlucht bent omdat het hier helemaal niks meer is enzo, maar dat je nieuwe werelden wilt ontdekken)
    Ik heb trouwens nooit begrepen wat er mis is aan (tijdelijk) vluchten, heb ik zelf wel eens gedaan en dat was heel plezierig ;) Meisje, hou je haaks en taai en tot de volgende keer. Liefs, Marga

  • 28 Oktober 2011 - 06:48

    Ome Wim:

    Hi San, goed te horen dat je je draai aan het vinden bent, het lijkt een reis in een achtbaan als je het zo leest. Een groot avontuur, met ups en downs. Heel veel plezier en succes daar,
    dikke knuffel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Sandra

Actief sinds 29 Sept. 2011
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 36106

Voorgaande reizen:

12 September 2016 - 30 Mei 2019

Living (with) the wild life

09 Juli 2015 - 14 Februari 2015

Afriques 2.0

18 Februari 2014 - 15 Juli 2014

A new continent, a new adventure

25 Oktober 2011 - 15 Juni 2012

Backpacken door Australië

Landen bezocht: